A Daimler bejelentette, hogy az amerikai piacról 1,29 millió autót fognak visszahívni áprilisban, mert problémák merültek fel az eCall szoftverrel, ami egy baleset után a mentők és a rendőrök felé közvetíti az autó pontos helymeghatározását. A lépés számos 2016 és 2021 között gyártott modellt érint.
Az autógyártó közleménye szerint nincs tudomásuk arról, hogy bármiféle anyagi kár vagy személyi sérülés történt volna a szoftveres probléma miatt, de minden tulajdonosnak ingyenes szoftverfrissítést ígértek.
A vállalat szerint ütközés során a kommunikációs eszközök áramellátása egy pillanatra megszakadhat, és ez okozhatja, hogy nem lesz pontos a helymeghatározás. Ugyanakkor az összes többi automatikus és kézi vészhelyzeti értesítési funkció ekkor is hiba nélkül működik.
A Reuters beszámolója szerint 2019-ben a Mercedes-Benz európai részlege is vizsgált egy balesetet, amikor az automata eCall rendszer pontatlan helyszínt adott meg egy járműhöz, és a vállalat állítólag több esetet is talált azóta, amikor hasonló hiba előfordult. (Verge, Reuters)