Milliárdokat ad a magyar kormány a vajdasági médiának, hogy népszerűsítsék a Fideszt

február 26., péntek 19:57

A Szerbiai Oknyomozó Újságírói Központ (CINS) szerint 2011 és 2019 között 12 millió euróval (4,3 milliárd forinttal) támogatta a magyar kormány a Szerbiában megjelenő főként Fidesz-szimpatizáns magyar nyelvű sajtótermékeket.

A CINS szerint Orbán Viktor egyre nagyobb befolyást szerez a vajdasági médiában. A Pannon Rádió és Televízió a támogatások legnagyobb nyertese, ugyanis hozzájuk a megjelölt időszakban kilencmillió euró érkezett a Bethlen Gábor Alapítványon keresztül. A cég működtet két rádiót, egy televíziót és egy honlapot, és ezek mindegyikén előszeretettel nyomják a magyar kormánypropagandát, népszerűsítik a Fideszt, és készítenek rendelésre fake news cikkeket.

„Budapesten képesek kitalálni, hogy több száz migráns gyűlt össze Észak-Bánátban, és csak a megfelelő pillanatra várnak, hogy áttörjék a kerítést. Ekkor mi kimegyünk a helyszínre, és kiderül, hogy a néhány száz helyett mintegy 40-50 migráns tartózkodik ott, akik általában békések. Ennek ellenére azt kérik, hogy arról számoljunk be, hogy négyszázan vannak, még akkor is, ha ezt nem tudjuk a felvételekkel bizonyítani. Az is megtörtént, hogy Budapesten valakinek kipattant a fejéből, hogy a migránsok betörtek és kifosztottak több házat, és megtámadják az időseket. A helyszínen kiderült, hogy ez nem így van, a migránsok egy üresen álló házba mentek be, a fosztogatás pedig abban nyilvánult meg, hogy a régi padlót felfeszítették és eltüzelték, mert tíz Celsius-fok volt” – mondta egy, a neve elhallgatását kérő Pannon RTV-s dolgozó.

Pannon RTV igazgatója, Bodzsoni István szerint azonban a tévé szerkesztéspolitikája független, de azt elismerte, hogy szoros kapcsolatot ápolnak az MTVA-val, 2013-ban és 2015-ben az elkészített anyagokért és felszerelés vásárlására 81 912 eurót kaptak tőlük. Bodzsonit egyébként 2019-ben a Magyar Érdemrend tisztikeresztjével tüntették ki.

A magyar kormány ezen kívül még rendszeresen támogatja: a Magyar Szót, a Hét Napot, a topolyai Express TV-t és a Régió Rádiót, a Vajdaság Ma hírportált és a Jó Reggelt Vajdaságot. (via 24.hu)