Kína azzal fenyegeti a H&M-et, hogy egy fityinget sem fog keresni, ha nem vásárol hszincsiangi pamutot

március 29., hétfő 20:04

A kínai Hszincsiang tartomány kormányának szóvivője szerint az, hogy több nemzetközi divatcéggel együtt a H&M is bojkottot hirdetett a Hszincsiang tartományból származó pamutra, teljesen indokolatlan lépés, „olyan, mintha valaki felemelne egy követ, és a saját lábára dobná” .

Kína látványosan nem viseli jól, hogy egyre több nagy cég bojkottálja a hszincsiangi pamutot. Ez az a tartomány, ahol több forrás szerint a koncentrációs táborokba zárt ujgur lakosokat a gyapotföldeken dolgoztatják a kínaiak, így az innen származó pamut lényegében kényszermunka terméke.

Kínában már korábban is többen szólítottak fel a H&M és a Nike elleni bojkottra, erre erősített rá a hszincsiangi kormány szóvivője, Hszü Kuj-hsziang is.

„Nem hiszem, hogy egy vállalatnak politikát kéne vinnie a gazdasági tevékenységébe. Tud majd ezután pénzt keresni a H&M a kínai piacon? Nem.”

Kína odáig ment a H&M-bojkottban, hogy az ország internetszolgáltatását is felügyelő kommunista állam nem csak az internetről tüntette el a céget órák alatt, de még az is lehetetlenné vált, hogy valaki a taxirendelő appokon keresztül a H&M valamelyik boltját adja meg úti célnak.

Rajtuk kívül a Nike, a Burberry, az Adidas és a Converse is hasonló sorsra jutottak.

A Hugo Boss úgy próbálta meg kiügyeskedni, hogy megtarthassa kínai piacát, hogy miközben a Weibo nevű kínai közösségi oldalon arról tájékoztatta kínai vevőit, hogy „továbbra is vásárolják és támogatják” a Hszincsiang tartományból származó pamutot, a honlapjukra egy olyan közleményt raktak ki, mely szerint a közvetlen partnereiktől még soha az életben nem vásároltak pamutot a tartományból. (BBC)