Napi tízmillióért hirdetik, hogy Magyarország családbarát

A New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. látja el a „Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampány 2021” komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatait „a Miniszterelnökség Családokért Felelős Tárca Nélküli Miniszter részére”, Balásy Gyula cégei ezért egy 3,4 milliárd forintos (2,7 milliárd forint + áfa) keretszerződést kaptak a Rogán Antal tárcája alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivataltól, írja a 24.hu.

A lap azt írja, a Miniszterelnökség vállalása szerint a keretösszeg 70 százalékát (1,92 milliárd forint + áfa) mindenképpen elköltik Balásynál, de ez 30 százalékkal (826,7 millió forint+áfa) bővíthető. A szerződés április 12-én vált hatályossá, a keretösszeg kimerüléséig, de legfeljebb 2021. december 31-ig, tehát maximum 253 napra jött létre. Vagyis ha Novák Katalinék egy forintot sem vesznek igénybe az opciós keretből, a kampány naponta átlagosan 9,6 millió forintba kerül. De ebből még napi 13,4 milliós átlagköltés is kijöhet, ha felhasználják a teljes opciós keretet. 

Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár bemutatja a nagycsaládosoknak szóló autóvásárlási támogatáshoz tartozó Családbarát Magyarország feliratú matricát az Emberi Erőforrások Minisztériumában 2019. május 24-én.Fotó: Mónus Márton/MTI/MTVA

A kormány propagandaanyagait legyártó New Land Media Kft. forgalma 2019-ben 70,3 milliárd forintra nőtt, ami 18 milliárddal több mint 2018-ban. Balásy cégének forgalma 2013-ban még csak 8 millió forint volt.