„Van arra szándék, hogy kellő előkészítés után a Rákóczi-Kossuth Lajos-tengelyről levegyünk egy-egy forgalmi sávot” - mondta Erő Zoltán főépítész az Azonnalinak.
Az interjúban azt mondja, még nincs nyilvános koncepció a most háromsávos szakasz átalakításáról. Tavaly, amikor a járvány kitörése után Budapest több nagy forgalmú útján különböző változtatásokat eszközölt a városvezetés, téma volt a Rákóczi út átalakítása is. Az akkori módosításokat taktikai urbanizmusnak nevezi Erő.
„Ennek lényege, hogy nagyon egyszerű, nagyon olcsó eszközökkel tudunk átalakítani működéseket – ilyen volt például a nagykörúti kerékpársávok esete. A Rákóczi út kapcsán én magam nem ajánlottam, hogy azt is belevonjuk a taktikai átalakításba, mert az hosszabb előkészületeket, nagyobb beavatkozásokat igényel” - mondta.
A tervekről annyit árult el, hogy vita volt arról, középre kell-e helyezni a buszsávot. Ez gyorsítaná a buszok forgalmát, ám a főépítész szerint így az emberek kis járdaszigeteken várakoznának a tűző napon, nem a kirakatok előtt a fák árnyékában. Különben sem szabad - mondja -, hogy a Rákóczi út átalakítása a közlekedés gyorsításáról szóljon, inkább a humanizációról, a járda kialakításáról, növényhasználatról kell beszélni annak kapcsán.
A teljes interjút itt lehet elolvasni.