Melegházasságot köt a Fidesz homofób kampányának mintájául szolgáló amerikai Anita Bryant unokája

ÉLET
2021 július 27., 11:41

Bár egyáltalán nem utálja hírhedten homofób nagymamáját, Sarah Green bizonytalan abban, hogy meghívja-e őt az esküvőjére, amit egy másik nővel köt meg - mesélte Green a slate.com egyik podcastjában.

A nagymama nem akárki: a homoszexuálisok egyenlő jogai ellen kampányoló amerikai Anita Bryant a hetvenes években lényegében egymaga találta ki a vallásos-populista homofóbok azóta is népszerű hazug toposzát arról, hogy a melegek a fiatalok körében “toborozzák” az utánpótlást, ezért “meg kell védeni tőlük” a gyerekeket. A Fidesz is erre építette a mostani melegellenes kampányát.

Az unoka a podcastban elmesélte, hogy a 21. születésnapján coming outolt a nagymamájának, aki a boldog szülinapot eléneklése után arról beszélt neki, hogy biztosan lesz férje, mire ő rávágta, hogy reméli, hogy nem, mivel meleg, és nem érdeklik a férfiak. Bryant erre azzal reagált, hogy a homoszexualitás nem létezik, az unoka inkább koncentráljon isten szeretetére, mert az emlékeztetni fogja arra, hogy valójában heteroszexuális.

“Igen nehéz valaki olyannal vitatkozni, aki azt gondolja, hogy a személyiséged egyik integráns része nem más, mint sátáni téveszme”

- magyarázta Green, aki még nem tudja, hogy küld-e esküvői meghívót a nagymamájának. Nem azért, mert nem szereti, hanem mert ezzel esetleg megsértené. Így most úgy gondolja, hogy előbb fel fogja hívni, hogy küldjön-e egyáltalán meghívót.

Bryant azért lett a homofób mozgalom ikonikus alakja, mert nem akarta elfogadni, hogy a melegek egyenlő jogokat kapjanak. (Úgy, hogy a házasság témája akkoriban még szóba sem került.)

Amikor 1977-ben a floridai Dade megyében a melegek egyenlő jogait rögzítő rendeletet fogadtak el, Anita Bryant énekesnő, korábbi szépségkirálynőből lett újjászületett keresztény aktivista kampányt indított ez ellen. A hat hét alatt sikerre vitt ellenkampányt Bryant arra a szlogenre alapozta, hogy

“A homoszexuálisok nem tudnak szaporodni, ezért toborozniuk kell.”

Hogy az üzenet lényege teljesen világos legyen, és mindenki értse, hogy a melegek kik közül toboroznak, a kampányszervezetének a „Mentsük meg a gyermekeinket” nevet adta.

Az amerikai vallásos jobboldal melegellenesei hamar megtapasztalták, hogy a melegek szándékos összemosása a gyerekzaklatókkal plusz a toborzási teória kiválóan alkalmasak a homofób tömegek adakozási kedvének meghozására, így ez lett a melegek egyenlő jogai ellen küzdő fundamentalisták egyik fontos csapásiránya