Egy hét alatt csaknem 100 millió forintot vert el a kormánypropaganda a Facebookon

október 17., vasárnap 5:42
11

45 millió forintot költött el hirdetésekre a kormány üzeneteit mantrázó wannabe-influenszerekre a Megafon Központ - írja a Telex.

A lap összesítéséből kiderül, hogy politikai témájú hirdetésekre október második hetében a legtöbbet a Fidesz költött. A kormánypárt posztjait 25 400 000 forintból tolták meg. Maga a kormány sem volt szűkmarkú. A Magyarország Kormánya nevű oldalnak is jutott 14 millió forint. A Megafon Központ arcaira fejenként 13 millió forint körüli összeget költöttek. Ennyiből hirdették Deák Dániel, Rákay Philip és Bohár Dániel posztjait is. Az Aktuális és a Konverzió nevű, szintén kormánypropagandát folytató oldalak összesen nagyjából 15 millió forintból terjedtek a facebookon.

Hogy mennyire okosan elköltött pénzek ezek, jól mutatja a Telex által is kiemelt Dér Stefi esete. Ő a Megafonosok egyetlen női propagandistája, aki alig gyűjtött 10 ezer lájkot a vizsgált héten, hisz nem kapott szponzorált posztokat. Azok után sem tudott ennél jobban teljesíteni, hogy az azt megelőző 30 napban összesen 20 millió forintot költöttek rá.

Korábban előfordult, hogy egy kormánypárti kopasz egyetlen posztjára 1,6 millió forintot költöttek el. Tavaly ősszel pedig írtunk arról, hogy a 2019-es önkormányzati választás óta állítólag aggódik a Fidesz, mert a méréseik szerint a párt nem túl népszerű a fiatalok között, és ez ellen többek között azzal próbálnak tenni, hogy a fideszes pénzből fenntartott Alapjogokért Központ stratégiai igazgatója, Kovács István vezetésével felállították a Megafon Központot, aminek a célja: összeterelni és kiképezni azokat az influenszereket, akik szerint konzervatívnak lenni szexi, menő és rock&roll, hogy megálljt parancsoljanak az interneten pusztító liberális véleményterrornak.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt