Adorjányi Máriusz szabadtűzpróféta a francia konyhától jutott az amerikai barbecue-ig, és indul tovább a közép-ázsiai piláfok felé. Gasztrotrend-világpanoráma 110 percben. Kérdez: Uj Péter, Winkler Róbert. (Felfoghatjuk Borízű extrának.)
Interjúalanyunk reklámosból lett gasztrohobbistaként megjárta híres francia séfek londoni konyháit, aztán nyolc éve kezdett komolyan foglalkozni a barbecue-val: blogolt, könyvet írt, tanított, versenyzett, aztán kereskedni kezdett. Öt éve már saját sütőket is gyárt, exportál, fejleszt.
2016-ban készítettünk videót róla/vele:
Azóta rendesen beindult a grill-bbq sztori Magyarországon, úgyhogy itt volt az idő újra megbeszélni, hol is a tart a hússütés a Kárpát-medencében.
Máriusz azóta – nem annyira a Szijjártó Péter-i korszellemet, mint a litván rokonság adta posztszovjet kapcsolatokat követve – Üzbegisztán és a közép-ázsiáiai konyhák felé fordult.
És végül a hagyományos kazah lovas csusza:
Mohamedek között, Keith Richards és Yves Saint Laurent nyomában. Igazság és hitelesség a belső sávban. Nyelvtudomány és esztétikai terror. Pápázás. Tusfürdőmaffia a siralomházban.
Podcastunkban Vida Kata pszichológus, gasztroblogger beszélgetett Lu Boennel, a 101 étteremcsoport alapító tulajdonosával gyerekkoráról, a Ramenka és a 101 Bistro alapításáról, és arról, hogy mitől lesz autentikus egy kínai étel.
Bede Márton elmagyarázza a kínai konyha legnagyobb gurujának a hortobágyi palacsintát. Tartsunk már jobbra az autópályán! Cinikus békebrókerek. Már alig virul a fityula, fogynak a szóvicces filmcímek.
A hazai vállalatok jelenleg nem profittermelő eszközként használják a kontrollingot, hanem aktuális helyzetük leírására, a múltbeli adataik értelmezésével. Podcastunkban arról beszélgettünk, hogyan lehetne ezt másként csinálni.
Podcastunkban többek közt arra keressük a választ, lehet-e egyáltalán tervezni még a választások előtt, mire készülhetnek a vállalatok, és hogyan lehet sikerrel megoldani jövőbeni kihívásokat.