Óvári János, 46 éves orosházi autószerelő a fénysebesség háromnegyedével száguldott a V616 Monocerotis nevű fekete lyuk felé a példátlan nemzetközi összefogás keretében épült Aeneas-4 űrhajó vezetőülésében, és kezdte bánni, hogy egyáltalán felvette a kapcsolatot a NASA-val. Ez még évekkel ezelőtt történt, amikor először olvasott a fekete lyukakról. Valamelyik ismerőse osztott meg egy cikket a Facebookon, abban írták, hogy a fekete lyukakból semmi nem távozik, még a fény sem. Óvári János ezt sehogyan sem tudta elképzelni, ezért írt egy ímélt a NASA-nak, hogy szerinte baromság, amit a fekete lyukakról gondolnak, és szinte teljesen biztos benne, hogy még ő maga is ki tudna jönni egy fekete lyukból a megfelelő eszközökkel, nemhogy például egy robot, ha direkt erre fejlesztették ki.
Néhány nap múlva leereszkedő tónusban megírt választ kapott. A levél szerzője azt hitte, Óvári János valami kisgyerek, aki hülyeségeket beszél, pedig ő akkor már 34 éves volt, és a saját autószervizét vezette. A NASA afelől érdeklődött, mégis hogyan akarna visszajönni egy fekete lyukból.
Óvári János megírta, hogy olyan anyag nem létezik ezen a világon, amelyikből ő csúsztatott kuplunggal, kis gázzal ne tudna kijönni, és ha csúsztatott kuplunggal, kis gázzal még a téli Bükk-fennsík teljesen lefagyott erdészútjain is boldogul, akkor a szingularitásban miért ne boldogulna.
A NASA-nál nem ismerték ezt a technológiát, ezért az autószerelőt meghívták az Egyesült Államokba konzultációra. Óvári János kint is elmagyarázta a tudósoknak, hogy azért kell a kis gáz először, hogy megfogja a kerék, aztán ha nem csúszik vagy ragad, akkor kell rányomni úgy igazán a pedált.
Szó szót, tett tettet követett, és elkészült az Aeneas-4. Évekig építették, mert nagyon nehéz volt egy több ezer fényévnyi útra tervezett űrhajtót egy Zastava GTL 55 köré eszkábálni. Óvári azért ezt a kocsit akarta vinni, mert nem ért sokat, nem nagy veszteség, ha baja esik, márpedig miután Óvári a világ legfelkészültebb fizikusaitól szinte minden ismert adatot megtanult a fekete lyukakról, kezdte egyre inkább komoly ellenfélként kezelni ezeket az ördögi képződményeket. Egyre többször jutott arra, elképzelhető, hogy kijut ugyan a fekete lyukból, de az autó kuplungja könnyűszerrel leéghet az akcióban.
Most, a V616 Monocerotis eseményhorizontjától néhány másodpercnyire már nagyon tartott a dologtól, főleg, miután rájött, hogy mivel nem ül senki az anyósülésen, nincs rendesen kisúlyozva a kocsi.
De már nem lehetett visszafordulni: elérték az eseményhorizontot, és az Aeneas-4 lekapcsolódott a Zastaváról, az autó pedig belezuhant a V616 Monocerotisba.
Óvári János, 46 éves orosházi autószerelő már tizenkét éve álmodja ezt minden nap. Akkor kezdődött, amikor először olvasott a fekete lyukakról egy cikkben. Valamelyik ismerőse osztotta meg a Facebookon.
--------------------------------
Ez az egyik novella A banánujjú ember című kötetből. Van a könyvben ezen kívül még majdnem száz szöveg. A banánujjú ember már megvásárolható a 444 webshopjában és a könyvesboltokban.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.