Több mint 5,2 milliárd forint ment el a tavaly ősszel megrendezett vadászati kiállítás vidéki költségeire - írja az Átlátszó egy a kiállítás honlapján talált táblázat alapján, amely ezeket részletezi.
202 millió forintot költöttek a vadhús reklámozására: a Magyar Bocuse d’Or Akadémia Egyesület 104 milliót kapott a vadászati kiállítást népszerűsítő gasztronómiai programokra, míg a a zalaegerszegi Vernula Kft. a vadgasztronómia népszerűsítésére 98 milliót.
284 millió forint jutott a vadászkönyvekkel foglalkozó Dénes Natúrműhely Kft.-nek könyvkiadásra. Ez a cég adta ki Semjén Zsolt és Bayer Zsolt A vadászat választott engem című, fideszteológiai könyvét. (A könyvről Szily László írt recenziót: Ha Jézus élne, saját kezűleg lőné agyon a szemtelen vadállatokat.)
407 millió forintot juttattak Keszthelynek: a Festetics-kastélyban rendezett vadászati programokra 40 milliót; a Keszthelyi Vadászati központ infrastrukturális fejlesztésére 120 milliót; a Hagyományos Vadászati Kiállítás létrehozására a Hungexpón és a kiállítás Keszthelyre szállítására 247 millió forintot kaptak.
A hatvani Széchenyi Zsigmond Vadászati Múzeum 138 milliót kapott felvezető programokra, de a diósgyőri Mikulásvonat is kapott 40 milliót.
Egy vásárosnaményi cég 403 millió forintot kapott a vadászati és természeti kiállításra, amit a cégtulajdonos felesége nevén lévő Hunor Hotelben mutattak be.
Ezek csak kiragadott részletek, az Átlátszó további területeket sorolt még fel cikkében.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.