„A próbafutások során kiderült, hogy a jármű nagy sebességnél jelentősen kígyózik a pályán, ami nem egészséges, ezért a hatóság 80 km/h-ban korlátozta a sebességét. Így viszont a 100 km/h-ra tervezett menetrend alapból nem volt tartható” - írta a Facebookon a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a Hódmezővásárhelyet és Szegedet összekapcsoló tram-trainről. Az egyesület szerint a hibát vagy a pálya nem megfelelő kialakítása, vagy a járművön alkalmazott kerékprofil okozhatja. Hogy kiderüljön az ok, azt javasolták, hogy egy járművön esztergálják át a kerekeket másik profilra, és teszteljék azzal is, más ötlet nem merült fel.
„A gyártó javaslatot tett a kerékprofil megváltoztatására, egy Angliában használatos másik profilt ajánlva. Az eredeti kerékprofil a kiírás része volt, azt a MÁV írta elő, a KTI és a Műegyetem számításai alapján. Ezen változtatni is csak ők tudnak, meg persze ha kiderül, hogy nem jól számoltak, és nem a gyártó rontott el valamit, akkor az ügy még annál is kínosabb, mint azt eddig érzékelhettük. Annyira tehát nem akarózott a változtatás.
A Stadler a BKV Baross kocsiszínben található padló alatti kerékesztergáját ítélte olyannak, amely ezt a munkát el tudja végezni, oda a jármű saját kerekein el is tud jutni.
Igen ám, de ehhez ki kellene venni egy járművet hosszú távra az utasforgalomból. Hadra fogható jármű, az viszont nincs elég... tehát a MÁV nem adott erre engedélyt, miközben a politika követelte, hogy legyen kint minél több jármű utasforgalomban és azt is, hogy a gyártó oldja meg a problémát...
Hónapok óta ment a csikicsuki, az egymásra való mutogatás, amely már-már fenyegetőzésekbe is átcsapott, mire végre sikerült az egyik járművet kivenni a forgalomból és elküldeni Budapestre.”
A szerelvény kedden érkezett meg Budapestre, hamarosan indul is az esztergálás, néhány nap múlva pedig visszatér a sínekre, hogy teszteljék.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.