100 km/h-ra tervezték a menetrendjét, de csak 80-nal tud menni a tram-train

február 8., kedd 16:46
28

„A próbafutások során kiderült, hogy a jármű nagy sebességnél jelentősen kígyózik a pályán, ami nem egészséges, ezért a hatóság 80 km/h-ban korlátozta a sebességét. Így viszont a 100 km/h-ra tervezett menetrend alapból nem volt tartható” - írta a Facebookon a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a Hódmezővásárhelyet és Szegedet összekapcsoló tram-trainről. Az egyesület szerint a hibát vagy a pálya nem megfelelő kialakítása, vagy a járművön alkalmazott kerékprofil okozhatja. Hogy kiderüljön az ok, azt javasolták, hogy egy járművön esztergálják át a kerekeket másik profilra, és teszteljék azzal is, más ötlet nem merült fel.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Lázár János, a térség fideszes országgyűlési képviselője, a közlekedési beruházás kormánybiztosa nyilatkozik a sajtónak az első tram-train indulása előtt a hódmezővásárhelyi végállomáson 2021. november 29-én Fotó: Rosta Tibor/MTI/MTVA

„A gyártó javaslatot tett a kerékprofil megváltoztatására, egy Angliában használatos másik profilt ajánlva. Az eredeti kerékprofil a kiírás része volt, azt a MÁV írta elő, a KTI és a Műegyetem számításai alapján. Ezen változtatni is csak ők tudnak, meg persze ha kiderül, hogy nem jól számoltak, és nem a gyártó rontott el valamit, akkor az ügy még annál is kínosabb, mint azt eddig érzékelhettük. Annyira tehát nem akarózott a változtatás.

A Stadler a BKV Baross kocsiszínben található padló alatti kerékesztergáját ítélte olyannak, amely ezt a munkát el tudja végezni, oda a jármű saját kerekein el is tud jutni.

Igen ám, de ehhez ki kellene venni egy járművet hosszú távra az utasforgalomból. Hadra fogható jármű, az viszont nincs elég... tehát a MÁV nem adott erre engedélyt, miközben a politika követelte, hogy legyen kint minél több jármű utasforgalomban és azt is, hogy a gyártó oldja meg a problémát...

Hónapok óta ment a csikicsuki, az egymásra való mutogatás, amely már-már fenyegetőzésekbe is átcsapott, mire végre sikerült az egyik járművet kivenni a forgalomból és elküldeni Budapestre.”

A szerelvény kedden érkezett meg Budapestre, hamarosan indul is az esztergálás, néhány nap múlva pedig visszatér a sínekre, hogy teszteljék.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt