Csak a fideszes blogok és újságok már 1 milliárd forintot hirdettek el a Facebookon

február 10., csütörtök 5:00
3
  • Nemrég írtunk arról, hogy honnan lehet tudni, ki mennyit költ a Facebookon, mi számít politikai hirdetésnek, és kik a legnagyobb hirdetők 2019 áprilisa óta.
  • A múlt héten pedig bemutattuk, hogy a politikai táborokhoz köthető hirdetők összesen mennyit költöttek a Facebookon: már több mint 4 milliárd forintot.
  • Most a legutóbbi teljes hét adatait vizsgáljuk meg, illetve az elmúlt hetek trendjeit mutatjuk be.

A vizsgált hirdetők több mint 4,1 milliárd forintot hirdettek el 2019 áprilisa óta, a Fidesz továbbra is kétharmaddal vezet, 2,58 milliárd forinttal.

A múlt héten a kormányoldal mellett 88 milliót, az ellenzéki összefogás mellett fele annyit hirdetek el.

Az alábbi ábrán az látható, hogy az elmúlt hetekben melyik tábor mennyit költött a Facebookon: láthatóan jön fel az ellenzék, de a Fidesz így is a többszörösét költi el, és összesen mindenkinél többért hirdet.

A fideszes média tarolása

Csak a Megafon és az ahhoz köthető Aktuális Média közösen már több mint 800 milliót, a többi fideszes bloggal és médiával együtt már összesen közel 980 milliót költött el.

Korábban írtuk már, hogy a vizsgált pénzköltések csakis arra szolgálnak, hogy megtolják az egyes posztokat, amik így hirdetésként felugranak a felhasználók feedjében. Ennél mindennel együtt jóval többet költhetnek el. Többek között az sincs benne ezekben az adatokban, hogy mennyi pénz fenntartani különböző Facebook-oldalakat és -csoportokat, ideértve azok kezelőit és a tartalomgyártó írókat, fotósokat, videósokat, grafikusokat, menedzsereket és bérszámfejtőket. A Megafon Központ mérete például egy újság szerkesztőségéével vetekszik.

A Fidesz-KDNP és a kormány összesen már 1,2 milliárdot költött el, míg a top 30 költő közé bejutott ellenzéki hirdetők (Márki-Zay Péter, EzaLényeg.hu, erosito.hu, DK, Momentum, Kilencvenkilenc Mozgalom Egyesület, MSZP, LMP) együtt 750 milliót fizettek.

A múlt hét hirdetői és legdrágább oldalai

Az oldalak versenyét ezúttal egy ellenzéki, Márki-Zay Péter nyerte (12,5 millió), utána jön az ellenzéki Erősítő blog 8,3 millióval, de látható, hogy a mögöttük következő megafonosok, akiknek az oldalaira megint testvériesen költöttek, simán lenyomják őket együtt.

Nem csoda, hiszen a Megafon hirdetett a legtöbbet, 32,7 milliót, utána jött a Fidesz 26,5 millióval, Márki-Zay Péter és az Erősítő együtt pedig 20,8 millióért hirdetett.

A Megafon főleg azt hirdette, hogy „Márki-Zay Péter mindenkit ostobának nevez, vérig sérti a vidékieket, szitokszóként használja a fogyatékos szót, összeszámolja a Fideszes zsidókat, és mindeközben a baloldali értelmiség csendesen tolja a szekerét”, a Fidesz azt, hogy „megvédjük a gyerekeinket”, Márki-Zay pedig aktivistákat toborzott, és azt hirdette, hogy „Magyarország az Európai Unió második legszegényebb” és „az Európai Unió második legkorruptabb tagállama”.

Ahogy azt korábban felidéztük, a választási kampányidőszak idén hivatalosan csak február 12-én indul. A 106 egyéni és 93 listás jelölttel számolva a választáson induló pártszövetségeknek összesen 995 millió forintból lehetne majd kampányolniuk a választásig. Ehhez képest már 2014-ben (az LMP kivételével) az összes parlamenti párt többet költött a kampányára, a Fidesz számítások szerint legalább 2,8 milliárdot verhetett el.

További adatokat, grafikonokat a választási mellékletünkben találsz.

(Címlapkép: Kiss Bence)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt