Pont aznap, amikor Orbán Ráhel megnyitotta a bababoltját a Hegyvidék Bevásárlóközpontban, megjelent vele egy erősen reklámszagú interjú a Hype and Hyper nevű design- és életmódmagazinban. Itt többek mellett arról olvashatunk, hogyan ötvözi a miniszterelnök lánya az anyaságban és a közgazdaságban szerzett tapasztalatait a vendéglátással, miközben korosztálya átlagos képviselőjének tartja magát.
Úgy tűnik, Orbán Ráhel nem véletlenül választotta pont ezt a lapot az új boltja beharangozására: az Átlátszó arról ír, hogy a Hype and Hyper egy alapítvány érintésével Rogán Antal minisztériumából kapott pénzeket. A Batthyány Lajos Alapítvány rendszeresen finanszíroz Fidesz-közeli projekteket: a héten az derült ki, hogy az Alapjogokért Központ a Batthyány Lajos Alapítványon keresztül kapott 3,5 milliárdot Rogán Minisztériumától.
A Hype and Hypert üzemeltető Hyperandhyper Nonprofit Közkereseti Társaság (Kkt.) 2019-ben és 2020-ben összesen közel 89 millió forintot kapott az alapítványtól az online magazin fejlesztésére, tartalomfejlesztésre. Az Átlátszó szerint a támogatások nélkül nemigen jöhetett volna létre a designlap. De megemlítik azt is, hogy a Hyper nyomtatott verzióját az alapítvány tulajdonában álló BL Nonprofit Kft. adja ki.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.