A megállapodás ellenére sem fizeti ki a pluszpénzt a MÁV a mozdonyvezetőknek

belföld
2022 július 20., 12:32

A keddi egyeztetésen is megtagadta a vállalat új vezetése, hogy kifizessék a korábbi elnök-vezérigazgatóval aláírt megállapodás alapján a 2500 mozdonyvezetőnek, motorvonat-vezetőnek és Flirt motorvonat-vezetőnek járó pluszpénzt, így minden kezdődik elölről a MÁV és a mozdonyvezetők vitájában, írja a Népszava.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) a március 10-től határozatlan időre meghirdetett sztrájk előtt néhány órával lépett vissza a munkabeszüntetéstől, mert Homolya Róbert, az akkori elnök-vezérigazgató teljesítette azt a követelésüket, hogy a 2021-ben elmaradt béremelések miatt egyszeri bruttó 545 ezer forintot fizessenek a mozdonyvezetőknek.

„Olyan még nem volt a MÁV történetében, hogy egy aláírt megállapodást később nem tartott be a vállalat vezetése" – mondta a lapnak a MOSZ elnöke.

A MÁV-csoport és a MÁV-Start vezetése is csak a vállalatcsoport mind az 56 ezer dolgozójának kialkudott, az év végi hűségpénzből előre kifizetett 300 ezer forintos vasutasnapi pénzt hajlandó megadni, de az e fölött járó, külön kialkudott összeget nem.

Barsi Balázs, a MOSZ elnöke a lap kérdésére, hogy mit jelent a visszatérés a kiinduló állapotra, azt felelte: ismét összehívják a szakszervezet küldöttközgyűlését, amelynek jogában áll eldönteni, újból meghirdetik-e a sztrájkot vagy sem. A lépést a Fővárosi Törvényszék és a Kúria is jogszerűnek ismerte el.

A szakszervezet február 2-án döntött arról, hogy sztrájkot hirdet, mert tavaly nem volt béremelés, és az elszabadult infláció miatt így szerintük minden vasutasnak csökkent a reálkeresete. Számításuk szerint bruttó 545 ezer forint járna kompenzációként a mozdony- és motorvonat vezetőknek.

A MÁV vezetése az átlagosan bruttó havi 700 ezer forintos mozdonyvezetői fizetésekre hivatkozva hosszú ideig nem akart fizetni, ám a munkaerőhiány miatt mégis megegyeztek az akkori elnök-vezérigazgatóval. Ezt az egyezséget rúgja fel most Pafféri Zoltán, akit júniusban neveztek ki a MÁV-Volán-csoport elnök-vezérigazgatójának.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.