Az autópályák 80 százalékának üzemeltetése hamarosan kikerül az állam felügyelete alól

belföld
2022 augusztus 25., 11:02
comments 8

A Magyar Közút szeptember elsejétől átadja 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését annak az öt társaságnak, amely a kormány által korábban kiírt koncessziós eljárás eredményeképpen szerezte meg a megbízást -írja az rtl.hu

Onnantól tehát az alábbi cégek fogják ellátni a magyarországi autópálya-szakaszok nyolcvan százalékának üzemeltetését:

  • MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
  • AKA Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt.
  • M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt.
  • M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.
  • MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.

  • 291 kilométernyi gyorsforgalmi utat továbbra is üzemeltet majd a Magyar Közút, ahogy a jövőben is ellátja 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékút fenntartási feladatait.

    A jövőben is a helyi önkormányzatok kezelik majd a településeken belüli utak nagy részét, összesen több mint 140 ezer kilométernyi utat. A budapesti fő- és tömegközlekedési útvonalak a fővárosi önkormányzathoz, a többi út pedig a kerületi önkormányzatokhoz fog tartozni ezt követően is.

    Az, hogy a koncesszióval jól járnak-e az adófizetők, egyelőre nem világos, mivel a koncesszióról döntő Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda nem hozta nyilvánosságra az erről szóló számításokat. A Transparency International pert is indított a dokumentumok nyilvánosságra hozatala érdekében. Ez azonban annak ellenére sem történt meg, hogy a Fővárosi Törvényszék nem jogerős ítéletében a 35 éves autópálya koncesszióval kapcsolatos számítások kiadására kötelezte a Nemzeti Koncessziós Irodát.

    A számítások érintenék a másik 35 évre szóló autópálya-koncessziót is, amit a Mészáros Lőrinchez köthető Themis Magántőkealap nyert el. Ez a már meglevő és a később megépülő gyorsforgalmi úthálózat tervezésére, felújítására és építésére ad megbízást. Az Európai Bizottság már vizsgálja, hogy ez a koncesszió sérti-e az uniós jogot. (via rtl.hu)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.