Innovatív ütközéselkerülő rendszert tesztel villamosokon a BKV, ez veszély esetén figyelmezteti a villamosvezetőket, akik így hamarabb kezdhetik meg a biztonságos fékezést, és elkerülhetik a baleseteket.
A Bosch által kifejlesztett rendszer működését bemutató keddi budapesti sajtótájékoztatón Borbás Péter, a BKV villamosüzem-igazgatója elmondta: évek óta kutatják, hogy milyen módszerek segíthetnek a forgalombiztonság növelésében. Tavaly 365 balesetben volt érintett villamos, ezek közül 47 volt "saját hibás esemény", és mindössze három balesetben történt személyi sérülés.
Szőke Zoltán, a Bosch automatizált vezetés fejlesztéséért felelős alelnöke közölte, a cég által kifejlesztett rendszert fél éve két - a 41-es vonalon közlekedő - Tatra villamosra telepítették. Az autóipar csúcstechnológiáját, kamera- és radarszenzorokat hozták el a városi közösségi közlekedésbe - mondta.
Kitért arra is, hogy a rendszer számos európai országban és Debrecenben is bizonyított már. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ötven százalékkal csökkent azoknak a baleseteknek a száma, amelyekben villamos is érintett - közölte a szakember.
Az ütközéselkerülő rendszert minden sínpályára egyedileg kalibrálják. A kamerarendszer figyeli a villamospálya környezetét, felméri a mozgásokat, a rendszer megpróbálja előre jelezni az esetleges veszélyhelyzeteket. A radarral a sínpályát figyelik, ez képes akár 70-80 méter távolságból lehetséges akadályokat észlelni. Amikor a rendszer akadályt észlel, akkor hangjelzéssel jelez a villamosvezetőnek, aki így időben megkezdheti a biztonságos fékezést - ismertette Szőke Zoltán. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.