Annyira rosszak a kompozit karosszériás, elektromos Modulo C68-as elektromos buszok, hogy a BKV kénytelen volt újabb két járművet selejtezni, írja a hvg.hu.
A 2016-ban vásárolt, magyar gyártású buszok összesen négymilliárd forintba kerültek. A húsz buszból álló flottából eddig négyet selejtezett a BKV, ugyanis azok a C68-asok már olyan állapotba kerültek, hogy főként a kompozit karosszéria és az akkupakkok állapota miatt nem éri meg őket újra forgalomképes állapotba hozni.
A lap szerint a buszokat 200 millió forintból lehetne felújítani, de ebből három új, dízelbusz vagy másfél elektromos is kitelne. A HBweb oldal azt írja, hogy nemrég két újabb Modulo C68-ast selejtezett a főváros közlekedési cége. Így már csak tizennégy darab maradt forgalomban a típusból. A lap értesülései szerint hamarosan két újabb elektromos busztól szabadul meg a BKK, mert már azok is olyan állapotba kerültek, hogy nem éri meg őket forgalomban tartani.
Miközben itthon többen perlik a buszokat gyártó MABI Bust/Ikarus Egyedit, hogy a cégbe fektetett pénzük egy részét visszakaphassák, a Magyarországon csődbe vitt cég eszközállományát és néhány félkész buszt az egykori tulajdonos, Mészáros Csaba Szlovákiába menekítette. A hvg szerint a dunaszerdahelyi cég a prototípusokat, valamint a Kaposvárnak és a Pécsnek szánt félkész buszokat mentette meg.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.