A Tesco-vezér szerint hiába árulnak legalább 50 terméket hatósági áron, az infláció ettől csak nagyobb lett

gazdaság
november 21., 11:54
comments 7

A Tesco magyarországi vezérigazgatója szerint az árstop torzítja a piacot, más termékek árát mesterségesen megdobja, és nem mellékesen éves szinten akár 11 milliárd forintos veszteséget okoz a cégnek. Pálinkás Zsolt a Forbes-nak adott interjút, amiben kifejti:

az első ársapkáknál mindenki hat termékről beszélt, holott a valóságban az 48 terméket jelentett. Többfajta százszázalékos napraforgóolajat forgalmazunk, csirkemellből is van csomagolt, nem csomagolt, nagyobb, kisebb adagok. Ehhez képest a tojás és a burgonya viszonylag egyszerűek, most könnyebb dolgunk volt, bár sok időt így sem kaptunk az átállásra.

A Tesco-vezér szerint amikor elindult az árstop, még nagyon magabiztosak voltak, de arra nem számítottak, hogy 700 százalékkal fog felmenni a forgalom a cukron, mert a kiskereskedők is elkezdtek hozzájuk járni, hiszen sokkal olcsóbban vették meg a cukrot polci áron, mint beszerzési áron.

photo_camera Fotó: DANIEL LEAL-OLIVAS

Pálinkás mondott egy csirkés példát is: a hatósági áras csirkemellfilé nyilvánvalóan megdobja a keresletet a csirke melle iránt, de mivel nem lehet csak a mellét árulni, szegény állatot egészben kell levágni, mert nem tud ilyen gyorsan alkalmazkodni az evolúció ezekhez az igényekhez.

A maradék részekkel is kezdenie kell valamit a beszállítónak. Azt tudja, hogy a mellre nagy kereslet lesz, ezen még keresni is tud, viszont az állat többi részét is el kell adnia. Két opciója van, vagy sokat vág le, de akkor nyomott áron tudja csak eladni a piacon, és vesztesége keletkezik, vagy annyit vág le, ahol még arányban van a nyeresége és a vesztesége

- mondta.

Ezért van kevés csirke, és ezért van az, hogyha kifogy a csirkemellfilé, akkor az állat összes többi részét aránytalanul drágán lehet csak megvásárolni.

Tehát itt szerinte nagyon nagy kérdés, hogy valójában jól jár-e a vásárló, és hogy az egész intézkedésnek inflációfékező hatása van-e. "Szerintünk abszolút nincs. Inkább torzító hatása van, és ahogy megyünk előre az időben, egyre jobban nyílik a beszerzési árolló, és még biztos nem vagyunk a folyamat végén" - fogalmazott a Tesco-vezér. Úgy látja, hogy még sok inflációs ütem lesz, bár talán már kisebb mértékűek, de egyre inkább ki fog nyílni ez az olló, és egy idő után el fognak érni oda, hogy az import olcsóbb lesz, mint a helyi beszerzés. Ez pedig szerinte biztos, hogy nem lehet kormányzati cél.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt