Kedden írtuk meg, hogy a környező országokban a Telekom karácsonyi kampányában olyan hirdetés fut, amiben egy iskolában mesélnek az egymásra figyelés fontosságáról. Csak Magyarországon szerepel tanár helyett buszvezető a reklámban. A cég szerint ők a fiatal hazai tehetségeket támogatták a saját reklám forgatásával.
A cikkről a Kreatív is beszámolt, aminek időközben reagált a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója, Szabó Béla:
„Karácsonyi kampányunk bejelentő sajtóközleményében, november 15-én írtunk arról, hogy a tavalyi évhez hasonlóan a Deutsche Telekom ismét nemzetközi karácsonyi kampányt fejlesztett, és a központi üzenet 9 ország Telekom-kampányában jelenik majd meg. A közleményben, melynek tartalma weboldalunkon elérhető és számos médium oldalán megjelent, kitértünk arra is, hogy a reklámfilm azonban helyi fejlesztés, a Magyar Telekom márkakommunikációs szakmai műhelyének és ügynökségünk, a DDB közös gondolkodásának eredménye. Felelős és törődő márkaként szándékunk egyértelmű: egy egyszerű kérdésnek visszaadni a súlyát és szerepét. Szakmailag nem éreztük helyénvalónak egy társadalmi-politikai vitát a reklámozói térbe emelni, hiszen a kampányunk célja, hogy hatására újra egymás felé forduljanak az emberek. A hozzánk érkező visszajelzések azt erősítették meg, szeretik ezt az üzenetet, a világ egyik legegyszerűbb, mégis legfontosabb kérdését: »Hogy vagy?«”
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.