A BKK új mobiljegy-érvényesítési módszert tesztelt az elmúlt fél évben a 4-6-os villamosokon: a papírjegyekhez hasonlóan a BudapestGO alkalmazásban digitálisan megvásárolt, eseti utazásra szóló jegyek is érvényesíthetők voltak a járművek utasterében található matricák beolvasásával.
Az rtl.hu kérdésére a BKK azt írta, hogy az elmúlt fél évben a járművek utasterében kihelyezett matricák nem javítottak jelentősen a helyzeten, nem segítették céljaikat az elvárt mértékben. „Emiatt társaságunk nem bővíti azoknak a járműveknek a körét, amelyeken a kódbeolvasás az utastérben is lehetséges” - írták.
Azt ugyan nem fejtették ki, hogy milyen célok nem valósultak meg, a lap információi szerint arról van szó, hogy konkrétan az utasok nem vettek ezáltal több jegyet. Sokan a QR-kód mellett álldogáltak és csak akkor érvényesítették a jegyüket, ha előkerültek az ellenőrök. Pont, mint a lyukasztós időkben.
Marad a régi rendszer, a digitális jegyeket – a buszokkal ellentétben – továbbra is csak a szerelvények külső oldalán található QR-kód leolvasásával lehet érvényesíteni. Ezzel együtt marad a reménykedés és fohászkodás is, hogy mire betölt a kód, a villamos ne csukja be az ajtót. Sok sikert mindenkinek!
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.