A budapesti központú Wizz Air társaságot szavazták meg a legrosszabb rövidtávú légitársaságnak a britek - írja a Guardian.
A Wizz Airnek három kategóriában is csak 1 csillagra futotta az 5-ből: a boarding élmény, a fedélzeti környezet és az ülés kényelmessége is elégtelen osztályzatot kapott.
Más területen sem kaptak sokkal nagyobb elismerést: csak 2 csillagra futotta az ár-érték arány és a tisztaság kategóriában.
A Wizz Air összesen nyolc brit reptér érintésével közlekedik, köztük Birmingham, Edinburgh, Gatwick és Luton reptereiről.
Összehasonlítva a többi rövidtávú légitársasággal, az utasok Wizzairnek adott ügyfélpontszáma 48 százalék, ami a legalacsonyabb a Ryanair, a Eurowings (53-53 százalék) és a British Airways (56 százalék) mögött. A legmagasabb pontszámokat a Jet2 (80 százalék) és a Turkish Airlines (78 százalék) légitársaságok kapták.
A légitársaságok ügyfélpontszámait az utasok általános elégedettsége alapján számolják ki, amihez hozzáveszik annak valószínűségét, hogy ajánlanák-e másoknak is a szolgáltatást.
Decemberben a polgári légi közlekedést felügyelő brit hatóság arról számolt be, hogy a Wizz Air ügyfelei sűrűbben tesznek panaszokat a cégre, mint bármely más légitársaság esetében. Megállapították azt is, hogy a cég késlelteti az utasoknak járó pénzek visszafizetését.
A lap megkeresésére a Wizz Air sajtóosztálya azt közölte, hogy ők mindent megtesznek annak érdekében, hogy az utasok időben és minimális késéssel érjenek el úti céljukhoz, és új, korszerű Airbusokkal felszerelt, kényelmes flottát üzemeltetnek.
A felmérést a Which? brit közvélemény-kutató készítette 2022 októberében. Több mint 8000 felnőtt korban lévő briteket kérdeztek az elmúlt két éves repülési tapasztalataikról. (Guardian)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.