Nem a szex, nem is a pornó, hanem az internet a rossz

FILM
2023 március 18., 20:41

A Netflix új dokumentumfilmje, a Moneyshot: The Pornhub Story, ahogy azt a címéből is lehet sejteni, a Pornhub történetéről, illetve az elmúlt években az oldal körülötti botrányokról szól. Azoknak, akiknek nincs idejük elolvasni az egész cikket, három sorban össze tudom foglalni a doku lényeget:

  • A szexmunkások féltik a megélhetésüket,
  • a jobboldali keresztények féltik a gyerekeiket,
  • a Pornhub/MindGeek vezetői féltik a pénzüket.

Gyakorlatilag a fentieket részletezi a kicsit több mint másfél órás film, ebben a sorrendben. És pont a sorrend miatt tűnhet úgy a doku körülbelül első egyharmadáig, hogy ez az egész csak egy szépen felépített reklám a Pornhubnak, illetve a felületen ismertté vált szexmunkásoknak.

Mert sokáig csak azt halljuk, hogy „a Pornhub gyökeresen megváltoztatta a pornóterjesztést és ezáltal a pornókészítést is”, hogy a szexmunkásoknak mennyivel jobb életük lett az oldalnak köszönhetően, mert „függetlenné” tette őket, „hatalmat” és „több pénzt” adott nekik.

„A saját klipekkel a színészek élhetnek a döntési jogukkal és megmondhatják, mit akarnak és mit nem” – mondja a filmben az egyik pornószínésznő, egy másik pedig azzal érvelt a Pornhub aloldala, a Modelhub (gyakorlatilag egy olyan rendszerre épülő oldal, mint az Onlyfans) mellett, hogy az ott megkeresett pénzből tudott magának házat venni, amit a stúdiómunkákból nem tudott volna összespórolni. Egy férfi pornószínész is hasonlóan érvelt, ő azt mondta, amikor stúdiókkal forgatott, havi négyezer dollárt keresett, a Modelhubbal pedig jóval tízezer felett.

link Forrás

Aztán miután kiörömködte magát mindenki, hogy milyen varázslatos hely a Pornhub, gyorsan ledarálták nekünk a Pornhub kezdeti történetét is, miszerint három egyetemista hozta össze az oldalt, „eredetileg poénként”, aztán 2010-ben eladták a céget Fabian Thylmannek, aki kicsit jobban értett náluk a kereső-optimalizáláshoz. Aztán amikor Thylmannt lecsukták adócsalásért, a részvényeket felvásárolta két MindGeek-alkalmazott, Feras Antoon és David Tassillo. A Mindgeek alapvetően egy adatgyűjtő vállalat, ami gyakorlatilag ugyanazt csinálja mint a Netflix vagy a Facebook: adatokat gyűjt a felhasználóiról, hogy olyan tartalmat mutasson, amire vágynak/akarnak. Ez pedig annyira jól sikerült nekik, hogy nagyon hamar sikerült a Pornhubot az egyik legkeresettebb weboldallá fejleszteniük.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!