Frissítés 14:29- Az Adidas szerda délután visszavonta a védjegykérelmet, de magyarázatot nem adott a döntésre.
Jogi úton próbálja elkaszálni az Adidas a Black Lives Matter polgárjogi csoport logóját, mert szerintük az túlzottan hasonlít a sneakeróriás cég 1952 óta használatos három csíkjára, és ezzel „félrevezetheti a közvéleményt".
Az Adidas 2008 óta több mint kilencven keresetet nyújtott be az ügyben, és több mint 200 egyezségi megállapodást írt alá a háromcsíkos védjegyre. A hétfői beadványban a mozgalomból szervezetté lett Black Lives Matter csoport sárga csíkos dizájnját kifogásolják. Ezt:
A csoport tíz éve, néhány évvel azelőtt alakult, hogy egy afroamerikai férfit, George Floydot megfojtották a vele szemben intézkedő rendőrök. Az esetről készült felvétel bejárta a világot, és világszerte tömegtüntetéseket robbantott ki a feketékkel szembeni rendőri erőszak ellen. Plankó Gergő összefoglaló cikkét a témában itt olvashatják.
A mozgalom célja, hogy az amerikai feketék kárpótlást kapjanak a rabszolgaságért, de a transzneműek, a fogyatékossággal élők, a nők, és általában véve az összes fekete ember jogainak védelme a tevékenységük része. Az FBI korábban aggódott, hogy felerősödhet az ideológiai alapú, erőszakos és szélsőséges vonal a mozgalmon belül.
(via Reuters)