A Meta az európai politikai hirdetések letiltását fontolgatja

TECH
2023 március 31., 15:34

Amennyiben a közösségi médiás politikai hirdetéseket szabályozó EU-s törvény túl szigorúra sikerül, teljes egészében letilthatja platformjain a politikai hirdetéseket a Facebookot is fejlesztő Meta. A tavaly óta vitatott szabályozás a politikai tartalmú hirdetések tiltása helyett valószínűleg a nagyobb mértékű hirdetői transzparenciát fogja megcélozni.

Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója azért vetette fel a teljes tiltás ötletét, mert nem tudni, milyen tágan kell majd értelmezni a hirdetések politikai mivoltát. A teljes tiltás már csak azért is reális, mert a cég szerint az ilyen típusú hirdetésekre amúgy sem különösebben fogékonyak a felhasználók, így a hirdetési bevételek sem számottevők - a politikai hirdetésekből származó bevételek közel egy százalékát adták a cég 2019-es bevételének. A végső döntést azután fogják meghozni, hogy kiderül, az EU szerint mi fér bele a politikai hirdetések kategóriájába.

A közösségi médián belüli politikai visszaélésekkel, tömeges manipulációval a törvényhozás komolyabban először a 2016-os amerikai választások után kezdett el foglalkozni. Többek között a Facebook rengeteg kritikát kapott, és kap a mai napig, amiért hozzájárul a hamis, sokszor egy-egy ország belpolitikáját nagy mértékben befolyásoló információk, hírek terjesztéséhez.

A közösségi médiában terjesztett hazugságok hatásáról, Rodrigo Duterte elnök trollhadseregéről Maria Ressa, a Fülöp-szigeteken működő Rappler alapító újságírója írt könyvet Így szállj szembe a diktátoroddal címmel. (FT)