Tényként nyilatkozott a nagy társadalmi felháborodást kiváltó debreceni akkumulátorgyár építésének megkezdéséről a kínai CATL cég képviselője, pedig úgy tudni, hogy a gyár egyelőre csak a földmunkákra és a mélyalapozásra kapott építési engedélyt, a magasépítési munkálatokhoz nem, írja az atv.hu.
Hétfőn Fred Csang, a CATL nemzetközi kommunikációért felelős menedzsere konkrét és részletes tervekről beszélt az építésről a növekedés.hu-nak. Többek között arról, hogy
A CATL képviselőjének magabiztos nyilatkozata heves reakciókat váltott ki az üggyel foglalkozó helyi civil szervezetekből.
"Felháborodva olvastuk, hogy a kínai gyár tényként közöl olyan dolgokat, amik még nem lehetnek tények, hiszen a nyári építés kezdése lehetetlen környezetvédelmi engedély nélkül. Ennek az engedélynek a megadása pedig nem lehet a nélkül, hogy a mi perünk még el se indult ez ügyben" - mondta Fónainé Pásztor Enikő, a Mikepércs Anyák a Környezetért Egyesület elnöke az ATV-nek.
A Civil Fórum Debrecen Egyesület elnöke szerint a gyárról szóló nyilatkozatok a beruházás pozitívumait hangoztatják, a lakossági ellenállással pedig nem foglalkoznak. Gondola Zsolt Zoárd szerint a gyár képviselői által leírtak, illetve a nyilatkozataik között több eltérés van, ezért ezeket nem lehet érvényesnek tekinteni.
Szabó Tímea, a Párbeszéd Magyarországért frakcióvezetője szerint a beruházás egy rémálom, ezzel együtt az LMP üdvözli Csang interjúját, mert legalább elismerte a CATL, hogy a gyárral Magyarország nem, csak a német autóipar, és a kínaiak fognak jól járni. (via atv.hu)