Bezár a Pulitzer-díjas BuzzFeed News, ami egykor az online újságírás úttörőjének számított. A figyelemfelkeltő címek és a listákba szedett cikkek ellenére az oldal mégsem tudott elég pénzt termelni, mert egyszerre volt ráutalva a hirdetésekre és a közösségi média változékony algoritmusaira, miközben az újságíróinak magas béreket kellett fizetnie. A hirdetési pénzek pedig egyre inkább az Instagramra és a TikTokra terelődtek.
Ben Smith, a BuzzFeed News alapító szerkesztője, aki 2020-ban távozott, most a New York Timesnak azt mondta, ez a pillanat a média egy egész korszakának végét jelenti,
ezzel vége a híroldalak és a közösségi média közötti házasságnak. A hírszolgáltatás bezárása egy nagyobb leépítési folyamat része a BuzzFeednél, és nagyjából 60 embert érint a médiavállalat 1200 alkalmazottja közül. Vannak, akik más részlegen kaptak munkát. Ugyanakkor a BuzzFeed még 120 embert tervez elbocsátani az üzleti, tartalmi, technikai és adminisztratív csapatokból. A pár éve megvett Huffington Poston elvileg továbbra is jelentetnek meg híreket.
De nem a BuzzFeed az egyetlen internetes médiacég, ahol leépítésekre kényszerültek: a Vox januárban 7 százalékos leépítést hajtott végre, csütörtökön az Insider 10 százalékos létszámcsökkentést jelentett be, a pénzügyi nehézségekkel küzdő Vice pedig kétségbeesetten próbál vevőt találni.