Az Európai Bizottság jóváhagyta, hogy a Microsoft megvásárolja az Call of Duty, a World of Warcraft, a Candy Crush, az Overwatch és még egy sor elképesztően népszerű videójáték kiadóját, az Activision Blizzardot. Az unió versenyjogi hatóságának szerepét is ellátó bizottság úgy látja, hogy az Xbox játékkonzolokat is gyártó Microsoft eloszlatta azokat az aggályokat, amelyek szerint a felvásárlás túlzott versenyelőnybe helyezné a céget a felhőalapú videójátékok piacán, így részéről lezárhatják a 69 milliárdos, ezzel minden idők legnagyobb videójáték-piaci üzletének számító felvásárlást. A Microsoft még 2022 elején jelentette be, hogy felvásárolná az Activision Blizzardot, ez viszont akkora üzlet, hogy arra az EU-s, az amerikai és a brit versenyjogi hatóságnak is rá kell bólintania. A legnagyobb kérdés pedig, amit a hatóságok mérlegelnek, az az, hogy a felhő alapú játékszolgáltatások piacát mennyire alakítaná át ez az üzlet.
A Microsoft és a Playstationt gyártó Sony már egy ideje versenyeznek egymással azon, hogy melyik cég tud kialakítani egy vonzóbb játékgyűjteménnyel rendelkező online szolgáltatást, amelyben amolyan videójátékos Netflixként a gémereknek nem kell megvásárolniuk a játékokat, hanem egy előfizetéssel bizonyos feltételek mellett játszhatják őket. Az pedig hatalmas fegyvertény lenne a Microsoftnak, ha csak az Xboxos Gamepass előfizetéssel lehetne Call of Duty-val és hasonló, milliókat mozgató játékokkal játszani. A brit versenyhatóságot nem is sikerült meggyőzni, három hete a szervezet erre hivatkozva blokkolta a felvásárlást. Így jelen pillanatban az EU és Nagy-Britannia versenyhatósága komoly vitába került egymással. A brit hatóság, a CMA vezetője, Sarah Cardell a bizottság döntése után azt mondta, hogy ha a felvásárlást engedélyeznék, azzal a Microsoft diktálhatja a feltételeket a ezen a piacon a következő 10 évben. (BBC)