A Köki Bevásárlóközpont Vak Bottyán utcai bejáratánál, buszok leszállóhelyei mellett, szemben a Puskás Ferenc-szoborral van egy, a Covid-járvány kitörése óta lezárt feljáró.
A funkciója pedig fontos lenne: a buszok leszállóhelye és a metró- illetve vasútállomás között ez a legrövidebb út. A gyalogosok így sokszor a buszvégállomáson keresztül közelítik meg a metrót vagy a vasutat, sokan - lerövidítve az utat - szabálytalankodnak is, ez itt, ennyi busz között különösen balesetveszélyes, nem véletlen, hogy a rendőrség bírságol. Arról nem beszélve, hogy nem néz ki túlságosan jól egy ilyen lezárás egy viszonylag új épületen.
A Köki Bevásárlóközpont válasza szerint a lépcsősor mögötti bejáraton és a lépcsőházon keresztül és lifttel is biztonságosan elérhető a metró és a vasúti pályaudvar, vagyis nem feltétlenül kell a buszpályaudvaron keresztül menni. A mozgólépcsőt és az automata ajtót egy olyan kényelmi faktornak nevezik, ami a mai „energiatakarékos és környezetbarát életmódnak” már nem felel meg, mivel a nagy forgalom miatt az automata ajtók állandóan nyitva voltak, így télen az utcát fűtötték, nyáron meg hűtötték.
Arról nincs szó, hogy a feljárót elbontanák, netán a nem túl impozáns, dőlőfélben lévő molinó helyett más módszert találnának ki.
Van más probléma is a Kökivel, ez pedig a budapesti közlekedés örökzöldje, a folyton elromló liftek. Ezek már a metró, illetve a vasút területén vannak, pedig itt aztán tényleg nincs, ami kiváltsa ezeket a lépcsőket:
A liftről alighanem a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) is lemondtak, mert nem egy könnyen elmozdítható táblát akasztottak ki, hanem hónapokkal korábban matricákat ragasztottak rá:
A BKV-tól kapott válasz szerint „a lift meghibásodását követően a BKV Zrt. azonnal megtette a szükséges intézkedéseket a hiba elhárítása érdekében”. A javításához szükséges alkatrész beszerzéséig türelmet kérnek. Hogy ez mennyi idő, azt nem tudni.