Szombatig extra, környezetvédelmi összeget számít fel kilenc termékénél a Penny Market németországi boltjaiban. A kampánnyal az élelmiszeripar környezeti hatásaira akarja felhívni a figyelmet a vállalat.
A kilenc termék között van joghurt, kolbász és vegán húspogácsa is. A vásárlók az eredeti árat is látják a polcokon, de az extra összeggel megemeltet kell kifizetniük a pénztárnál. Egy 300 grammos sajt ára például 2,49-ről 4,84 euróra emelkedik.
A kampányból befolyó extra bevételt egy fenntartható gazdálkodást segítő projektnek ajánlja fel az élelmiszerlánc. A cég vezetői azonban tisztában vannak vele, hogy eladásai számaik valószínűleg vissza fognak esni. A Penny vezetése többmillió eurós bevételkiesésére számít.
A kampányt a nürnbergi és a greifswaldi egyetemek kutatói is figyelemmel követik, az adatok elemzése után tanulmányt készítenek.
Németországban egyébként 11 százalékos az élelmiszerárak inflációja, a német háztartások pedig átlagosan költségvetésük 11,1 százalékát fordították élelmiszervásárlásra 2022-ben. Ez egy jó mutatónak számít az Európai Unióban, az uniós átlag ugyanis 15,9% volt, míg Spanyolországban a családi költségvetésük 20,6 százalékát költötték élelmiszerre az emberek.
(via Reuters)