Volt olyan hét Spanyolországban, alig két héttel a július 23-i előrehozott országgyűlési választások előtt, amikor a Megafon lehetett volna az ország legnagyobb politikai hirdetője a Facebookon, írja a G7. Az összehasonlítás abból a szempontból érdekes, hogy míg az ötször akkora mediterrán országban kampányidőszak, addig Magyarországon politikai szempontból uborkaszezon van.
A lap szerint a kormányközeli üzeneteket közvetítő Megafon – kiegészülve a Kommentár Alapítvány oldalával (Tranzit) – a június 24. és július 23. közötti időszakban több mint 70 millió forintot költött hirdetésre, ez átszámítva körülbelül 185 ezer euró. Ezzel a Megafon harmadik lett volna a spanyol pártok hirdetési versenyében.
Annyi pénzt szórtak el, mint az összes katalán, baszk, gallego, kanári-szigeteki párt kampányüzemmódban együttvéve, megelőzve a 12,5 százalékot kapó, több mint 3 millió listás szavazatot begyűjtő Sumar mozgalmat is. A G7 azt is írja, hogy volt olyan hete a spanyol kampánynak, amikor a két kormánypárt (PSOE + Sumar) a Megafon költéseinek mindössze 80 százalékát tudta csak felmutatni.
A Megafon Cinematic Universe-ről Herczeg Márk írt cikksorozatot, az első részében bemutatta a politikai Looney Tunes sztárjait, A második részben egy másodvonalbeli megafonos influenszerről, a harmadik részben pedig a propaganda legszomorúbb szereplőjéről írt.