A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szerint a Booking-botrány „kritikus helyzetet” teremt a magyar turisztikai szektorban, ugyanis
több mint egy hónapja minden második magyar szállásadó tapasztal problémát az oldal működésében, és a szállásközvetítő-óriás az érintettek 80 százalékának a mai napig nem utalta át az elmúlt hetek szállásdíjait. Az egyre kiterebélyesedő botrány miatt az MTÜ kérdőívvel jár utána, hogy a Booking fizetései késedelmeinek milyen hatásai lehetnek a szektorra. Az eddig beérkező közel 6 ezer válasz alapján a fizetési fennakadások
a válaszolók 26 százalékának már több mint egymillió forinttal tartozik az oldal;
A közlemény idézi Guller Zoltánt, a Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatóságának elnökét: „Felháborító és elfogadhatatlan, hogy egy olyan ágazatban, amelyben az értékesítés mára nagyrészt az online térben zajlik, az egyik meghatározó multinacionális szereplő épp a kisvállalkozókkal szemben próbálja érvényesíteni erőfölényét, és ezzel családok ezreinek megélhetését veszélyezteti. Ráadásul teszi ezt éppen a főszezonban.”
A Booking.com hétfőn arról adott ki közleményt, hogy teljesíti az elmaradt kifizetéseket, mindezt miután a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított ellene. Ennek ellenére a cég közel másfél hónap és számos önkényes határidő-módosítás után még mindig sok szállásadónak és magánszemélynek tartozik: az elmúlt hetekben a hazai és nemzetközi Facebook-csoportokat is ellepték a pénzt követelő bejegyzések és kommentek.
Az egyre súlyosabb Booking-botrányt összefoglaló, beragadt pénzekről, hamis ígéretekről és perrel fenyegető szállásadókról szóló cikkünket itt olvashatják.