Gyorsított ágazati vizsgálatot indít a Gazdasági Versenyhivatal amiatt, hogy a holland Booking.com szálláshely-közvetítő magyar szálláshely-szolgáltatóknak tartozik huzamosabb ideje. Erről az országgyűlés turisztikai albizottságának keddi ülésén beszélt Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke. A vizsgálat még ebben a hónapban elindulhat, alapesetben 30 nap alatt lezajlik, de ez az időtartam meghosszabbítható.
A GVH ellenőrizheti az esetleges piaci torzulásokat, felmerülhet a jutalékkifizetés gyakorlatának vizsgálata is, valamint az, hogy hogy visszaélt-e az erőfölényével a cég. A versenyhivatalnak egyébként nem ez az első esete a Bookinggal: 2020-ban rájuk szabták ki minden idők legnagyobb bírságát, 2,5 milliárd. Akkor az agresszív értékesítési módszerei miatt büntették a holland céget, mondván: a Booking.com tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben, többek között megtévesztően hirdette egyes szálláshelyeit ingyenes lemondási lehetőséggel, valamint agresszív, pszichés nyomással késztetett mihamarabbi foglalásra (ezek voltak azok a nagy, feltűnő színű betűkkel megjelenő „Még 21-en nézik!” és „Épp most foglaltak le egy ilyen szobát” üzenetek).
Az ülésen arról is szó volt: a Booking továbbra sem sem egyenlítette ki minden tartozását minden magyar partnerének. Szatmáry Kristóf, az albizottsági ülést levezető elnök nem félt azzal megfenyegetni a vállalkozást:
„Ha a jövő hét elejéig nem történnek meg a kifizetések, akkor tovább folytatják az intézkedéseket, esetleg újabb bizottsági ülést tartanak.”
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kérdőívvel mérte fel, hány szálláshely-szolgáltatónak okozott az ügy problémát. Az adatbázisuknak szereplő mintegy negyvenezerből eddig nagyjából hatezren töltötték ki a kérdőívet, közülük csaknem háromezret érintett a fizetési probléma. A választ adók 45 százaléka szerint a cég folyamatosan változtatja a kifizetési határidőket. Több mint egy hónapja tapasztaltak működési hibát a szálláshelyek, majdnem 700 szolgáltatónak több mint egymillió forinttal tartozik a Booking.com. (MTI)