Horváth Bence újságíró vidáman sétálgatott a Múzeum körúton, amikor arra lett figyelmes, hogy egy kisfiú, aki éppen akkor lépett ki egy élelmiszerboltból az anyukájával, egyszer csak megáll, majd a frissen vásárolt üdítős palackot diadalmas mosollyal a kamerába tartva bepózol, hogy menő fotó készülhessen róla. De a jelenet nem 1971-ben, a kommunista hiánygazdaság idején játszódott le egy Közért előtt, egy palack kincsnek számító Coca-Colával és Szmena márkájú szovjet fényképezőgéppel, hanem 2023. október 3-án, egy félliteres, Prime márkájú sportitallal és okostelefonnal, egy olyan bolt előtt, ami kifejezetten influenszerek áldozatául esett fiatalkorúaknak és felnőtteknek árulja a vloggerek túlárazott termékeit.
A jelenet csak azért nem okozott elemi meglepetést a 444 szerkesztőségében, mert Ács Dániel újságíró nagyjából két héttel korábban már jelezte nekünk, hogy a Prime italok miatt a KLIK-kel felérő veszedelem fenyegeti az általánosba járó magyar gyerekek szüleit. Ács kolléga ezt írta akkor:
"S. ( Ács riporter 11 éves kisfia, a szerk) mondta, hogy lemennek a haverjával üccsit venni, kér 14 ezer forintot. Mi van???!!! Ennyi két Prime limonádé, de utána lehet a suliban vagánykodni az üvegével. Állítólag nagyon szar íze van, de senki vagy, ha nincs Prime-od."Jól értetted, kollégánk egy hónappal ezelőtt 7 és 5 ezer forint között tudott hozzájutni egyetlen palack sima Prime sportitalhoz, miközben egy Gatorade 300-450 forint. A Prime legfontosabb szuperképessége ugyanis az észvesztő ára: mivel hozzánk aránylag kevés jut el belőle, mindenki annyiért adja, amennyiért nem szégyelli. Ha kicsit jobban utánanéz az ember, az 500 milliliteres sportital-verzió azért már 4000 forintért is beszerezhető. Vagyis annyiba kerül, mint mondjuk ugyanannyi borboltban vásárolt, minőségi bor valamelyik híres európai borvidékről. Felmerül persze a kérdés, hogy miért vetetnének maguknak pont bort 11 éves fiúk, miközben a tinédzserek köztudottan csakis töményben utaznak.
A sztenderd méretű dobozban árult energiaital-változat a maga műfajában ugyanennyire értelmezhetetlenül drága 3 ezerért.
Azt, hogy miért ilyen drága, mindjárt részletesen elmeséljük - előzetesen annyit, hogy alapvetően azért, mert ez rajongói termék, a kiskorú rajongók a cuccot kitaláló és forgalmazó Logan Paul és KSI influenszerek menőségét próbálják megvásárolni ezekkel. De előbb kóstoljuk meg, hogy miért is kell kifizetned ennyire irreális összegeket, ha beadod a derekadat!
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!