Vasárnap parlamenti választásokat tartanak Szerbiában. A Telex szerint ezen a választáson kapnak először nagyobb hangsúlyt a közösségi médiás hirdetések. Összesen 760 millió forintnyi pénzt hirdettek el a szerb pártok, politikusok. Ezek között a listát az elnök Aleksandar Vučić oldala vezeti, aki pártját, a Szerb Haladó Pártot (SNS) reklámozza. Ez az oldal 23 millió forintot költött az elmúlt 30 napban.
A második legtöbb pénzt azonban a Vajdasági Magyar Szövetség (VMSZ) költötte a Facebookon. A VMSZ több politikusának az oldalain összesen 12 millió forintnyi hirdetési pénz ment el. Ez elsőre nem tűnik soknak – írja a Telex –, ám ha közelebbről megnézzük, a reklámokat a Vajdaságra és azon belül is egy 50-100 ezres közönségre targetálták. Ekkora csoportra valóságos szőnyegbombázást jelent egy ilyen összegű kampány.
De nem csak Szerbiában születnek a vajdasági magyarokat targetáló tartalmak. A Megafonnál például Bohár Dániel a saját feleségét is bevonta abba a videóba, amivel a VMSZ-nek kampányol.
A Fidesznek van mit visszaadnia a VMSZ számára. 2022-ben a vajdasági magyar párt aktivistái gyűjtötték be a magyar választásra szóló levélszavazatokat. Az aktivisták nemcsak hogy házhoz vitték a borítékokat, de „segítettek” is kitölteni a papírokat. Minderről akkor forgattunk egy videót.