Túlhajszoltság és az ebből származó sérülései miatt hat év után felmondott egy fiatal táncművész a Magyar Állami Operaházban. Kovács Noel Ágoston indoklása szerint – amit az Index közölt – a társulat „amatőr és inkompetens”, a táncosok „túl sokat nyeltek le az évek alatt”, és távozásával remélhetőleg a vezetőség is észreveszi, hogy a táncosok túl vannak hajtva, emiatt történnek a sérülések.
Kovács az év végi Diótörő-széria utolsó előadása után köszönt le. Felmondólevelében kifogásolja, hogy a versenyek, előadások között nincs elég idejük a pihenésre és a mentális-fizikai felkészülésre, „az egész évad rosszul van felépítve, túl sok előadás van betervezve”, a darabok rendre kapkodva, az utolsó pillanatban készülnek el.
„A következő évadra tekintve, remélem, még nem késő, hogy egy kicsit gondolkodjanak, és változtassanak a beosztáson, [...] mert ha visszaemlékszünk az eddigi évadra, minden egyes darab alatt számtalan sérülés volt [...]. Ennél még rosszabb, hogy lelkileg is teljesen le vagyunk merülve, és akármerre nézek a társulatban, senkin nem látom az őszinte mosolyt”,
írja. A táncművész szerint a társulat jelentős része azért cserélődik évről évre, mert a táncosokat csak eldobják, ha nem úgy működnek, mint azt elvárják tőlük.
A lap kérdezte az esetről az Operaház sajtóosztályát, ahonnan azt a választ kapta, hogy a balett valóban nagy megterheléssel járó munka, ahol előfordulhatnak sérülések.