Azt hittem csütörtök reggel, hogy egy átlagos cikket írok egy átlagos sajtóközleményből arról, hogy a BKK egyes járatait ritkábban közlekedteti pénteki és hétfői csúcsidőben a megváltozott BKK-használati szokások miatt. Hogy tudniillik home office, rugalmas munkakezdés, és ezáltal 5-10-15 százalékkal kevesebb utas a reggeli órákban.
Aztán valahol valami eltört.
Az első közleményben, pontosabban a közlemény első változatában nem írták meg, hogy hány vonalon hány járatot érint az intézkedés. Rákérdeztem, mire válaszoltak, már frissült is a közlemény. Péntekre 40, hétfőre 16 járatot soroltak fel, ahol 0,5-1,5 percekkel ritkábban közlekednek a buszok. Igaz, a 40-ből 14 gyorsjárat, köztük a 7E és a 133E.
Megírtam az új cikket, benne a listával.
Majd újabb kérdés jutott eszembe, amire korábban nem kaptam választ – hogy pontosan mikor is van a csúcsidő, amikor ritkábban közlekednek a járatok, illetve hogy ezzel hány buszt és hány sofőrt spórolnak, egyáltalán: milyen adatalapú felmérés alapján született meg a döntés –, így újabb levelet írtam. Ehhez ránéztem a közleményre, amely, mint vadul burjánzó daganatos sejt, mostanra még újabb formát öltött. A BKK ugyanis tovább bővítette a járatritkítással érintett vonalak listáját. Cikkünk élesítésekor (amikor a cikk végére értem, nyomtam egy F5-öt a biztonság kedvéért, aztán jöttem ide ezt beírni) történetesen péntekhez 43 buszjáratot, hat troli- és négy villamosvonalat soroltak, míg hétfőre maradt (egyelőre?) a 16 busz, de került mellé egy villamos és négy trolivonal is.
A járatritkításos hírfolyam 13:03-as állása szerint tehát péntek reggel itt várhatunk kicsit többet, mint eddig:
De hát hol van még a péntek reggel!