A japán hajózási társaságok már nem szállítanak árut a Vörös-tengeren keresztül. A japán közterületi, infrastrukturális, közlekedési és turisztikai minisztérium egyik illetékese azt mondta, a japán hajók Afrika déli része, a Jóreménység-fok felé kerülnek, ami közel egy héttel megnöveli a szállítási időt.
Az MTI azt írja, nemcsak a szállítási idő, de a költségek is nőnek így, a Nikkei szerint az alternatív útvonal használata egy 40 láb (12,2 méter) hosszú konténer szállítási költségét 2 ezerről 6,6 ezer dollárra növeli.
Csütörtökön kiadott közleményében a Moller-Maersk dániai szállítmányozási és logisztikai óriásvállalat globális szállítási fennakadásokra figyelmeztetett részben a Vörös-tengeren kialakult romló helyzet miatt. Mármint hogy a Vörös-tenger gázai háború által is sújtott déli részét november vége óta az Iránnal szövetséges, síita iszlamista hútik tartják rettegésben, akik először elfoglaltak egy brit tulajdonú és japán üzemeltetésű teherhajót, mert szerintük az valójában izraeli – az incidenst iráni terrorcselekménynek minősítették –, majd több kereskedelmi hajót is rakétáztak.