Lassan tízéves a NER állami kommunikációt átalakító és központosító intézménye, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH). A szervezetet, ami a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda fennhatósága alá tartozik, 2014 őszén hozták létre, 2015 óta minden állami szerv csak ezen keresztül rendelhet bármiféle kommunikációs, illetve rendezvényszervezési munkát.
A bő kilenc évvel ezelőtti indulása óta a nagyjából hetven embert foglalkoztató hivatal 951 központi keretmegállapodást kötött, írja a G7. A közbeszerzési portál adatbázisában talált több mint 2300 szerződés alapján azt írják: ebben az időszakban összesen 1360 milliárd forint értékben kötöttek szerződést az NKOH keretmegállapodásai alapján az állami szereplők kommunikációs és rendezvényszervezési feladatokra. A portál szerint ez azt jelenti, hogy az elmúlt években az NKOH keretszerződései alapján megkötött szerződések értéke a hazai kommunikációs iparág méretének közel felét érte el.
Az elérhető adatok alapján arra jutottak, hogy a 2015 és 2023 között a megkötött szerződések értékének 73 százaléka Balásy Gyula cégeihez (Lounge Design és a New Land Media) köthető,
ez összegszerűen csaknem 1000 milliárd forintot jelent.
Volt két olyan év, amikor Balásy cégei több mint 200 milliárd forintnyi megbízást kaptak: 2021-ben 201,7 milliárdot, 2022-ben 285,6 milliárdot. Ez két év alatt több, mint amit rajtuk kívül az egész piac kapott 2015 óta. Az „egyéb NER-cégek” a kilenc év alatt összesen nagyjából 350 milliárd forintnyi megbízást kaptak, míg a G7 által „piacinak” minősített cégekhez a kilenc év alatt nagyjából csak tízmilliárd forint került.
A két cégnek 2016 óta 44 milliárd forintos adózott nyeresége volt.Amikor tavaly májusban összefutottunk Balásy Gyulával, nem tudta megmondani, hogyan és miért kerültek ilyen kivételes helyzetbe az érdekeltségei.