A fast-fashion területén az utóbbi években a H&M-et és a Zarát leköröző Shein és a rettentő olcsó termékeket kínáló Temu olyan dominánssá váltak a globális kereskedelemben, hogy hatásukra átalakulhat a globális áruszállítás is - írja a Reuters. A Shein, a Temu, valamint az Alibaba.com és a TikTok boltja naponta több mint tízezer tonna árut szállít, ami nagyjából 108 Boeing teherszállító repülőgépet vesz igénybe.
A lap szerint az utóbbi időben olyan mértékben felpörgött az üzlet, hogy a Hongkongból és Kantonból induló légi áruszállítás korábbi csúcsidőszakai mostanra a mindennapos normának számítanak. A továbbra is növekvő népszerűségű Shein és a Temu közösen naponta csaknem 600 ezer csomagot szállít az Egyesült Államokba, a termékek többségét egyenesen a kínai gyárakból.
Az 5-10 dolláros árakkal operáló Shein az eladásai alapján a globális fast-fashion piac egyötödét teszi ki. A fast-fashion pedig a kínai határon átnyúló e-kereskedelmi szállítmányok felét teszi ki, ezzel lefoglalva a teherszállító repülőgépek mintegy egyharmadát.
Mindez pedig az utóbbi években kisebb-nagyobb mértékben akadozó globális kereskedelemben több piac elől is elvette az alternatív szállítási lehetőségeket. „Amikor a szuezi válság kirobbant, nem volt megvásárolható a [repülőgép] kapacitás, mert az e-kereskedelem mindent felvásárolt” – nyilatkozta a lapnak egy légi áruszállító cég vezetője.