Okosba kaphatott A licencet a rendőr alezredes raliszakág-vezetőtől a halálos balesetben részes ifj. Tóth János

belföld
március 28., 14:31
  • A hét végi ralibalesetben részes Skoda Fabia vezetője az az ifj. Tóth János, aki a szállítmányozással foglalkozó Taktatrans Kft. tulajdonosa.
  • Ifj. Tóthnak korábban gyengébb autóval kellett volna legalább egy évig eredményesen versenyeznie, hogy A licence legyen, de ilyen eredményekről senki sem tud.
  • Hoffer Zsolt, az autósport-szövetség raliszakág-vezetője, aki rendőr alezredes is, kétszer is végigment a tragédia előtt a kérdéses szakaszon egy másik Skoda Fabiával, mindkétszer látnia kellett a veszélyes helyen álló tömeget.
  • Ifj. Tóth és Hoffer autójának szervizelését ugyanaz a cég végezte.

A magyar ralitörténelem legsúlyosabb balesetét hozta a hét végi Esztergom–Nyerges futam. Kedden megírtuk, hogy percekkel azelőtt haladt át a csirkegyári lassítónál Hoffer Zsolt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) raliszakág-vezetője, hogy ifj. Tóth János és Bán Viktor Skoda Fabiája a nézők közé csapódva kioltotta négy ember életét. Az ötödik áldozat, egy kislány kedden halt meg a kórházban.

A rendőr alezredes Hoffer az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságának vezetéstechnikai szakértője, a Terrorelhárítási Központ Képzési Igazgatóságának képzési főosztályvezetője. Maga is autóversenyző, a Zsaru Magazin tavalyi interjúja szerint egy hófehér, kerek lámpás Zsigulival kezdte pályafutását.

Hoffer nem versenyzőként, hanem tesztelőként vett részt ezen a versenyen, akárcsak ifj. Tóth és társa. Hoffernek rendőrként és szakágvezetőként észlelnie kellett az életveszélyes helyzeteket, annál inkább, mert nem csak a tragédia előtt percekkel látta a helyszínt. Délelőtt is végigment a pályán, de semmi nyoma nincs annak, hogy jelezte volna a biztonsági hiányosságokat.

Az első induló Hoffer és Szilassy
photo_camera Az első induló Hoffer és Szilassy Forrás: hauserresults.hu

Biztonsági hiányosságok pedig voltak bőven. Ez a videó néhány órával a balesetet megelőzően készült.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már tagja vagy a Körnek? Itt tudsz belépni.