A magyar ralitörténelem legsúlyosabb balesetét hozta a hét végi Esztergom–Nyerges futam. Kedden megírtuk, hogy percekkel azelőtt haladt át a csirkegyári lassítónál Hoffer Zsolt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) raliszakág-vezetője, hogy ifj. Tóth János és Bán Viktor Skoda Fabiája a nézők közé csapódva kioltotta négy ember életét. Az ötödik áldozat, egy kislány kedden halt meg a kórházban.
A rendőr alezredes Hoffer az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságának vezetéstechnikai szakértője, a Terrorelhárítási Központ Képzési Igazgatóságának képzési főosztályvezetője. Maga is autóversenyző, a Zsaru Magazin tavalyi interjúja szerint egy hófehér, kerek lámpás Zsigulival kezdte pályafutását.
Hoffer nem versenyzőként, hanem tesztelőként vett részt ezen a versenyen, akárcsak ifj. Tóth és társa. Hoffernek rendőrként és szakágvezetőként észlelnie kellett az életveszélyes helyzeteket, annál inkább, mert nem csak a tragédia előtt percekkel látta a helyszínt. Délelőtt is végigment a pályán, de semmi nyoma nincs annak, hogy jelezte volna a biztonsági hiányosságokat.
Biztonsági hiányosságok pedig voltak bőven. Ez a videó néhány órával a balesetet megelőzően készült.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!