A világ legnagyobb autóipari alkatrész- és berendezés-beszállító vállalata, a Bosch szerint az elkövetkező években jelentősen fellendül a kínai autógyártók üzemépítési aktivitása Európában.
Ennek már megvannak a jelei:
Stefan Hartung vezérigazgató szerint a Bosch-nak az importról a helyi gyártásra átálló kínai cégek jó üzletet jelentenek mind alkatrész-beszállítóként, mind üzemépítő kivitelezőként.
A német autóipar túlzott kínai függőségét kifogásoló kritikákra Hartung azt mondta, Kína mind Németországnak, mind egész Európának nagyon fontos felvevőpiacot jelent. „A kölcsönös függőség egyáltalán nem rossz dolog” – mondta Hartung, aki szerint „az egyoldalú függőség persze nem kedvező dolog, de az ellene való fellépésnek sem lenne szabad gazdasági elszigetelődéshez vezetnie”.
A Bosch nagy lehetőségeket lát Indiának, a világ harmadik legnagyobb autópiacának a gyártóiban is. Markus Heyn, a Bosch Mobility autóipari beszállítói üzletágának vezetője szerint az indiai gyártóknál meredek növekedésre lehet számítani nemcsak az ott elterjedt kisautók, de már a magasabb árfekvésű kategóriák esetében is. „A kínai gyártókhoz hasonlóan az indiai gyártók piaci részesedése is nő” – mondta. (MTI)