A Bosch szerint a következő években nagyon aktívak lesznek a kínai autógyártók Európában

gazdaság
április 18., 12:52

A világ legnagyobb autóipari alkatrész- és berendezés-beszállító vállalata, a Bosch szerint az elkövetkező években jelentősen fellendül a kínai autógyártók üzemépítési aktivitása Európában.

Ennek már megvannak a jelei:

  • A kínai BYD Magyarországon létesít üzemet.
  • A Leapmotor az Opel anyavállalatával, a Stellantisszal kötött szerződés értelmében a lengyelországi Tichy üzem kapacitását készül haszonsítani.
  • A Chery a spanyol EV Motors gyártóval közös vállalkozásban fog autókat gyártani a Nissan egykori barcelonai üzemében.

Stefan Hartung vezérigazgató szerint a Bosch-nak az importról a helyi gyártásra átálló kínai cégek jó üzletet jelentenek mind alkatrész-beszállítóként, mind üzemépítő kivitelezőként.

A német autóipar túlzott kínai függőségét kifogásoló kritikákra Hartung azt mondta, Kína mind Németországnak, mind egész Európának nagyon fontos felvevőpiacot jelent. „A kölcsönös függőség egyáltalán nem rossz dolog” – mondta Hartung, aki szerint „az egyoldalú függőség persze nem kedvező dolog, de az ellene való fellépésnek sem lenne szabad gazdasági elszigetelődéshez vezetnie”.

A BYD elektromos autói egy kelet-kínai kikötőben 2023. szeptember 11-én.
photo_camera A BYD elektromos autói egy kelet-kínai kikötőben 2023. szeptember 11-én. Fotó: AFP

A Bosch nagy lehetőségeket lát Indiának, a világ harmadik legnagyobb autópiacának a gyártóiban is. Markus Heyn, a Bosch Mobility autóipari beszállítói üzletágának vezetője szerint az indiai gyártóknál meredek növekedésre lehet számítani nemcsak az ott elterjedt kisautók, de már a magasabb árfekvésű kategóriák esetében is. „A kínai gyártókhoz hasonlóan az indiai gyártók piaci részesedése is nő” – mondta. (MTI)