Nagy Márton az Index kérdésére elismerte, azt javasolja a kormánynak, hogy avatkozzanak be az üzemanyagárakba. A nemzetgazdasági miniszter szerint ha a profittartalom csökken, attól még lehet nyereségesen értékesíteni az üzemanyagokat, így nem fél attól, hogy ellátási problémák ütnék fel a fejüket, ahogy az a legutóbb is történt.
A miniszter egy pénteki sajtótájékoztatón már beszélt a tervezett üzemanyagár-szabályozásról. Akkor azt mondta, nincs kizárva a benzinárstop újbóli bevezetése sem. Nagy most még nem részletezte, mit jelent a beavatkozás, csak annyit mondott, hogy van hova csökkenni, hisz a benzinár esetén 3, míg a gázolaj esetén 5 százalékkal tér el a régiós átlagtól az üzemanyagár. Úgy tudja, a gázolajnál 8 forint csökkentést hajtanak végre a héten, ami szerint e kormánykommunikációnak köszönhető.
„Ez jó példa arra, hogy a kiskereskedők érzik, hogy túl nagy árral dolgoznak, pedig a kormány erről még csak kommunikált” – mondta.Nagypénteken érte el a 2024-es csúcsot a benzinár, ami csak márciusban egy hónap alatt literenként 28 forinttal nőtt. A benzin legutóbbi tavaly szeptember végén került a mostaninál többe, akkor 647 forint volt a literenkénti átlagára. Az ársapkás időszak torzító hatásaitól eltekintve a legdrágább tavaly szeptember közepén volt a benzin, akkor 662 forint volt a literenkénti átlagára.
A dízel ára év eleje óta enyhébben nőtt, de a január 1-jei áránál úgy is 8,8 százalékkal magasabb, hogy az utóbbi egy hónapban lényegében stagnált, 641 és 648 forint között változott.