Annyit késett az oroszlányi vonat, hogy el se jutott a célig, máshol a MÁV még a tervezett késést sem tudta tartani

belföld
május 14., 07:19

Aki kedd reggel vonatozni akart vagy kényszerült, a magyar államvasutak jóvoltából számos váratlan vagy szokatlan kalanddal lehetett gazdagabb. A legjobban még azok a Békés megyeiek jártak, akik Gyoma és Vésztő között akartak – Dévaványa, Körösladány és Szeghalom érintésével – vonatozni. Őket legalább váratlanul nem érte, hogy nincs vonat: már hétfőn bejelentette a MÁV, hogy a két irányba összesen 11 vonat helyett a teljes vonalon, míg Vésztőről a 5:14-kor, Gyomáról 17:15-kor és 19:15-kor induló vonat helyett csak egy szakaszon pótlóbusz jár.

Kedd reggel aztán jöttek a váratlan kalandok is, derül ki a Mávinform oldaláról. Az Ócsáról Kőbánya-Kispestre 6:24-kor induló vonat nem indult, nemcsak 6:24-kor nem, hanem később sem. Aki időben eszmélt, az Lajosmizséről 5:40-kor, Ócsáról 6:44-kor tudott elindulni.

Az Oroszlányból a Déli pályaudvarra 5:35-kor elinduló S12-es vonat ezzel szemben elindult, de a menetideje 30 perccel nőtt, emiatt végül a Déliig el sem jut, csak Budapest-Kelenföld állomásig közlekedik. Ebből kifolyólag aztán a Déliből Győrbe induló 7:15-ös nem a Déliből indult, hanem Kelenföldről, és nyilván nem is 7:15-kor.

Hogy az oroszlányi vonat késésének mi volt az oka, azt nem közölte a MÁV, azt viszont igen, hogy mi történt a Déliből Tapolcára 7:05-kor elindult Kék Hullám expresszvonattal. Ugyanaz, ami a Szolnokról a Nyugati pályaudvarra 5:39-kor elindult G50-es vonattal: meghibásodott.

A MÁV úgy tervezte, hogy a Kék Hullám mozdonyhibája miatt a vonat Székesfehérvárról nagyjából 40 perces késéssel megy majd tovább, ebből végül egy óra lett. A vasúttársaság ajánlata: a Fehérvárról Balatonfüredig utazók „igénybe vehetik a 8:17-kor továbbinduló Vízipók sebesvonatot”. Szintén alternatív vonatot kínált az államvasút a G50-esen ülőknek, ők az Abonyból 6:07-kor továbbinduló, nagyjából negyedórát késő Z50-es vonattal mehettek a fővárosba (a Szolnok-Abony távolság egyébként nagyjából 11 kilométer, ennyit sikerült a G50-esnek zökkenőmentesen megtennie).

Ezekhez képest az már apróság, amit a Szegedről indult Napfény IC utasainak át kellett élniük, az simán csak nagyjából 40 perc késéssel ért célba.