Hiába a szexkabin: 5 millió euróval olcsóbban próbálják elpasszolni a NER elitjének hírhedt megajachtját

gazdaság
május 31., 16:55

Tavaly augusztusban még 32 millió 900 ezer euróért, vagyis durván 12 milliárd 800 millió forintért hirdették a Szijj László építési vállalkozó tulajdonában lévő, de a miniszterelnök környezete által használt, 50 méter hosszú Seagull MRD névre keresztelt hajót. Olvasónk, Gy, azonban kiszúrt egy friss hirdetést, ami arról árulkodik, hogy a több jacuzzival, medencével és elől-hátul tükrös szexkabinnal felszerelt, az ügynökség által "megajacht" kategóriába sorolt hajót ma már 5 millió euróval, vagyis 2 milliárd forinttal olcsóbban kínálják.

Seagull MRD
photo_camera Seagull MRD Fotó: Párbeszéd

A friss és a régebbi hirdetés összevetéséből az derül ki, hogy a NER bárói és a miniszterelnök belső köre a tavaly nyár óta eltelt időben elég sokat járhatott jachtozni: a 2020-ban gyártott Seagull MRD motorjába 2023-ig 660 üzemórát tettek bele, az azóta eltelt 10 hónap alatt pedig további 240 órát, így a számláló most 900 üzemórán áll.

Emlékeztek arra, amikor Szijjártó Péter külügyminisztert lefotózták a kormányzattal rendszeresen üzletelő Szijj László vállalkozó luxushajóján? Az a jacht volt ennek a Seagull MRD-nak a fapadosabb elődje, a Lady MRD.

A Seagull, vagyis a Sirály 2021-ben került Szíjjhoz, ettől kezdve a NER legbelső körének kvázi közös használatú Földközi tengeri bulihajójaként szolgált, hasonlóan azokhoz a magánrepülőkhöz, amikkel Orbán és bizalmasai focimeccsekre repkednek évek óta szerte Európában. Ezt a közösjármű-modellt egy az egyben a putyini Oroszországból vették át. Vlagyimir Putyin rendszerében az oligarchák hajói, repülői és nyaralóingatlanjai a Főnökön kívül a belső kör válogatott tagjainak is rendelkezésére állnak. Az érintettek ranglétrán elfoglalt helyét mutatja, hogy melyik presztízshajóra, repülőre vagy villába van bejárásuk.

A Seagull MRD mindkét hirdetéséből, azon belül az aránylag kevés üzemórából az derült ki, hogy a NER bárói nem szeretnek értelmetlenül, csak a mozgás kedvéért ide-oda berregni az egyébként 4 ezer tengeri mérföldes, vagyis 7400 kilométeres hatótávolságú hajóval a világtengereken, sokkal inkább kultiválják a rövid meneteket sok horgonyzással. Bárókorú emberek esetében ebben persze nincs semmi furcsa.

A hajó kintről egyébként nem árul el sokat magáról: az aktuális egyendizájn jegyében hangulatilag olyan, mint egy balatoni szabadstrandból lenerezett telken épült apartmanház:

Belül azonban már megmutatkozik, hogy ki dobálózott itt hozamkorlátozott jaltai osztrigával! Van itt felső- és alsó jacuzzi,

nyárifesztivál-stílusú VIP-szekció, és irracionálisan nagy mennyiségű, közszemlére tett faanyag.

A Horthy-korszakban a Kós Károly-stílusú és egyéb villák homlokzatát lepték el a sok négyzetméteres fabetétek, a komcsi és posztszocialista káderek a szolgálati autónál is büszkébbek voltak a villájuk külső felületeit ellepő, sötétbarnára pácolt faelemekre, aztán jött a nemzeti kormány és a teakfapornó kora. A fejlődés tagadhatatlan!