600 milliós nyereség lett a tripla Azahriah-koncert vége

ZENE
június 17., 09:46

Interjút adott a hvg360-nak az Azahriah-t menedzselő Tóth Gergő és Tóth Kristóf, amelyben beszéltek a három telt házas koncert eredményeiről is.

Így például kiderült, hogy 138 890 jegyet adtak el: az első nap körülbelül 45 ezer néző volt, a másik két nap mintegy 47-47 ezer.

A világon minden koncerten mérik az úgynevezett „no show”-arányt, azok arányát, akik megvették ugyan a jegyet, de valami miatt nem mennek el. Ez általában 5-7 százalék szokott lenni. Azahriahnál ez 4 százalék volt, ami nagyon jó eredmény” - mondták.

A három koncert összköltsége nettó 1,4 milliárd forint volt. Eredetileg 800-900 millióra lőtték be, de az előre nem látható költségek és az infláció miatt jelentősen megnőttek a költségeik. A koncerten összesen 1500 ember dolgozott, közülük kilencszáz biztonsági.

A bevétel viszont nettó 2 milliárd lett, „a koncert végső nyeresége olyan hatszázmillió körüli, vagy valamivel kevesebb”.

Arról, hogy mi került egy koncerten (illetve három koncerten, de ugye ki számolja) ennyibe, Uj Péter és Winkler Róbert beszélgetett korábban Tóth Gergővel és Tóth Kristóffal, itt meg is lehet hallgatni.