„Világszerte százmilliók ismerhetik meg Budapest csodás helyszíneit, egy a fővárost népszerűsítő imidzsfilmen keresztül” – kezdte Orosz Barbara péntek reggel a TV2-n futó Mokkában, majd átadta a szót Könnyid Lászlónak, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatójának.
Könnyid azt mondta, hogy a május végi influenszertrip – amikor Orbán Ráhel meghívására és közpénzből A-listás tartalomgyártók lepték el Budapestet – „egy leporolt változata a korábbi, mondjuk úgy, tanulmányutaknak”. Elmondta, hogy akkor három nap alatt több mint 30 órányi nyersanyag készült, abból pedig 30 kisfilm, amiből végül elkészítették a nagy imázsfilmet, „ami megmutatja azt a fantasztikus energiát, amit a főváros kínál az ide látogatóknak”.
Ez az az imázsfilm, aminek a célközönsége az MTÜ szerint a Z generáció, valójában viszont inkább tűnik úgy, hogy a célközönsége maga Orbán Ráhel.
„Ez egy gyönyörűen felvett, nagyon minőségi kamerákkal felvett film” – állapította meg Orosz Barbara, aki azt is kiemelte még hogy „gyönyörűek az imázsfilmben látható influenszerek”.
Könnyid ezután tért rá a „bámulatos” számokra, miszerint „150 országból 300 millió emberhez jutottunk el ezekkel a tartalmakkal”, illetve hogy az imázsfilmnek – ami június 27-én, egy nappal a mokkás beszélgetés előtt jelent meg – „már most is érezhető” a hatása.
„A forgatást követő első öt napban csak az Egyesült Államokból több mint 40 százalékkal nőtt az előfoglalások száma. Az Egyesült Arab Emírségekből szintén 40 százalékkal” – mondta Könnyid, hozzátébe, hogy „rögtön látható volt a 150 ezer vendégéjszakás többlet, ami leszűrhető csak az influenszertrip hatására”.
Szerinte egyébként „most még nagyon az elején vagyunk a történetnek, hiszen a foglalási kapu a távolabbi országokból, mint India, Kanada vagy éppen Japán, 5-6 hónap is tud lenni”. Ennek köszönhetően derült ki, hogy Kanada ezek szerint jóval messzebb van, mint az Egyesült Államok.