Extrém hosszú várakozásra kényszerültek Budapesten a Törökországba tartó járat utasai – írta az Utazómajom egy utas, Edit beszámolója alapján.
A nő először akkor írt, mikor 26 órája várakoztak. Arról számolt be, hogy az Itaka Magyarország Törökországba vitt volna egy repülőgépnyi utast a Tailwind légitársaság TWI682 számú járatával.
A gép eredetileg 16.40-kor indult volna, de a nő szerint a 16.17-kor landoló TWI681 járat jobb hajtóművét a Lufthansa Technics elkezdte szerelni, amivel este 10-re sem végeztek.
Ekkor az utasok visszakapták a csomagjaikat, és hazaküldték őket azzal, hogy másnap reggel 9-re legyenek kint, a gép 11.40-kor felszáll. A várakozás alatt egy 10 eurós vouchert kaptak. A 444 egyik olvasója azt írta, nagyon sokan voltak kint gyerekkel, és az aznap éjjeli szállást maguknak kellett intézniük, sokan az autójukban aludtak.
Szombaton hiába mentek ki az utasok, 17.20-kor még mindig nem szállt fel a gép. Edit beszámoljója szerint ez alatt is egy 10 eurós vouchert kaptak, de azt olyan étteremben használhattak volna fel, ami időközben bezárt.
A beszámoló szerint az utasok egyre hangosabbak voltak, őket rendőrök próbálták nyugtatni. Edit azt mondta, az Itaka Magyarország „együttérzett” az utasokkal, de segíteni nem tudott, és a Tailwind Airlines-ra mutogatott. A légitársaság másik gépe egyébként két óra késéssel elindult, de az más utasokat szállított.
9 óra várakozás után, este 6-kor egy minibusszal elvitték az utasokat egy hotelbe azzal, hogy vasárnap reggel útnak indulhatnak. Ez végül összejött, a gép vasárnap reggel 7-kor felszállt, nagyjából 60 utassal a fedélzeten.
Frissítés: Cikkünk megjelenése után a Budapest Airport közölte, a Tailwind Airlines Antalyába induló charter járata hajtómű meghibásodás miatt nem tudott elindulni az eredetileg tervezett időpontban, pénteken 16:40-kor.
Azt írták, amint a földi kiszolgáló vállalat megkapta a járattal kapcsolatos aktuális információkat a légitársaságtól, azonnal tájékoztatta a terminálon várakozó utasokat a Budapest Airport dolgozóinak segítségével.
Mire a légitársaság eldöntötte, hogy péntek éjjelre szállást biztosít, az utasok nagy része már elhagyta a terminált. Szombaton is azért halogatták az indulást, mert nem sikerült befejezni a gép megjavítását, ekkor már szállodába vitték az utasokat.
A Budapest Airport szerint a földi kiszolgáló vállalat folyamatosan jelen volt a helyszínen, vizet osztottak és elérhetővé tették a baba-mama illetve családi szobát is, illetve felkészült arra is, hogy az utasok ott éjszakáznak.
A járat végül vasárnap 7.06-kor szállt fel, 155 helyett 65 utassal a fedélzetén. Úgy tudják, a légitársaság rugalmasan kezeli az átfoglalásokat.