„A közútkezelő is lehet vétkes, de nem jellemző, hogy felelősségre vonják (…) bárki lehet majd gyanúsított, aki ott volt, nem tartotta az időjárásnak megfelelő követési távolságot és sebességet”
– ezt Henézi Diána Sarolta, a Széchenyi egyetem közlekedési tanszékének adjunktusa nyilatkozta a Népszavának.
A lap a Pest megyei rendőrségtől kapott tájékoztatás nyomán arról írt, hogy 16 hónappal az M1-es autópályán történt porviharos tömegbaleset után a rendőrségi eljárás továbbra sem zárult le, gyanúsítotti kihallgatás sem történt az ügyben. A ráfutásos balesetben 41 autó ütközött, egy ember meghalt, 39-en megsérültek, az autók közül 19 totálkárosra tört.
Az eset tavaly márciusban történt Pest és Fejér megye határán, amikor porvihar keletkezett az autópálya térségében, és az jelentősen rontotta a látási viszonyokat, a por lényegében mindent eltakart (a videókat az RTL közölte a baleset után).
A szakértő nem tartja kivételesnek, hogy ennyire elhúzódik az ügy. Egy átlagos, két-három szereplős baleset rekonstrukciójára 1+1 hónap van, és még egy olyan ügyben is nyolcvan-százhúsz oldalnyi iratanyag keletkezik, míg itt több száz oldal lehet a dokumentáció mennyisége.
Az adjunktus azzal együtt is arra számít, hogy valamelyik autóst nevezik meg a baleset okozójaként, hogy két órával korábban nem messze a porviharos tömegkarambol helyszínétől hasonló körülmények közt ütközött egy kamion és egy személyautó is. A rendőrség mégsem korlátozta az autópálya forgalmát, és ellentmondásos szemtanúi nyilatkozatok vannak arról is, hogy az autópálya-kezelő hogyan és miről tájékoztatta az autósokat az elektronikus táblákon.