Ritkán látható NER-en belüli csörtét indított Lázár János építési és közlekedési miniszter. A nagy vitát kiváltó Déli Körvasút projektért felelős Lázár friss Facebook-bejegyzésében zsarolással vádolta meg a kivitelező V-Híd Zrt.-t, Mészáros Lőrinc cégét.
Lázár felidézi, hogy márciusban ígéretet tett a környéken élőknek, hogy a Déli Körvasútnál nem lesz éjszakai és hétvégi munkavégzés. Viszont állítása szerint a V-Híd most azzal fenyegetőzik, hogy visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez, arra hivatkozva, hogy a szerződés alapján ehhez joga van. Különben nem tud határidőre elkészülni.
Lázár viszont ragaszkodik a tilalom betartásához, ezt pedig a V-Hídtól is elvárja. Posztjában kemény szavakkal üzent a kivitelezőnek.
Azt írta, ajánlja a V-Hídnak, hogy „a jövőbeli sikeres együttműködés reményében, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt. Azt a magyar államot, amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, amelyből 59 milliárd forintos (valójában 51 - a szerk.) rekord profitra tehetett szert, amelyet osztalékként az utolsó forintig, ki is vettek a cégből”.
Lázár az éjszakai és hétvégi tilalommal kapcsolatban burkoltan a V-Híd vezetőinek is üzent. „Nincs az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt”.
Ezzel pedig egyértelműen Mészáros Lőrincre utalt. Ugyanis a felcsúti milliárdos a V-Híd 100 százalékos tulajdonosa. Mészáros az, aki a cég teljes, 51 milliárd forintos tavalyi profitját kivette a vállalatból. Ekkora profitra még sosem volt példa a magyar építőiparban.
A lakosság egyébként már 2019 óta tiltakozik a Déli Körvasút ellen. A projekt környezetvédelmi engedélyét már kétszer megsemmisítette a bíróság. A jelenlegi, harmadik engedély is per alatt áll.