Saját magát is aranyesélyesnek tartotta, de a feladás határára ért a vitorlázó Érdi Mária

sport
augusztus 03., 22:13

Hat futam után mindössze a 25. helyen áll Érdi Mária az ILCA (korábban Laser) hajóosztályban az olimpián a 43 hajós mezőnyben. Pedig komoly esélyesként emlegette mindenki (világ- és Európa-bajnokságot is nyert), ő maga is azt mondta, hogy az olimpiai bajnoki cím a célja.

„Sajnos egy visszatérő deréksérülésem, amivel évek óta küszködöm, kiújult július elején. Annak ellenére, hogy mindent megpróbáltunk az orvosokkal és fizióterapeutákkal, a helyzet egész hónapban csak romlott, nem tudtam semmilyen érdemi edzésmunkát végezni. Ennek ellenére mindannyian bíztunk benne, hogy menni fog amit elterveztünk, az aranyéremért vitorlázás” - írta szombat este közösségi oldalán Érdi.

link Forrás

A versenyző hozzátette, szombaton a 15-18 csomós szélben úgy vitorlázott és érezte magát, mintha nem is ő ülne a hajóban.

„Megfordult a fejemben, hogy nem bírom tovább ezt a szenvedést és hazamegyek, de elhatároztam magamban, hogy bár nem leszek olimpiai bajnok - ami nagyon fáj, hiszen ezért dolgozom a riói olimpia óta -, tartozom annyival magamnak és mindenkinek, aki engem támogat, hogy bármennyire is fáj most fizikailag és érzelmileg, végigvitorlázom ezt az olimpiát és megpróbálok felállni ebből a nehéz helyzetből, amiben vagyok" - zárta Érdi.

A férfiak között vitorlázó, Európa-bajnoki ezüstérmes Vadnai Jonatán ugyanakkor jó napon van túl. Közvetlenül az élmezőny mögött ért célba ötödikként az ötödik futamban, majd 12. lett, ami azt jelenti, hogy összetettben a 17. helyről a nyolcadikra ugrott, azaz jó eséllyel pályázik az éremversenyre.

"Nagy, másfél-kétméteres hullámok között versenyeztünk, komoly északnyugati szélben. Ez egyébként jellemző itt, sokat edzettünk ilyen körülmények között. Fárasztó, melós egy ilyen futam, de ha ügyes valaki, akkor tud szörfözni a hullámokon. Az első futamban jó tempóm volt, örültem az ötödik helynek. A másodikban egy kicsit fordult a szél, és az utolsó hátszeles szakaszban nem volt szerencsém, buktam pár pozíciót. De összességében nem volt ez rossz nap, jól állunk" - nyilatkozta a magyar szövetség hírlevelében Vadnai Jonatán.

A tervezett menetrend szerint hétfőig tíz futamot rendeznek Marseille-ben, majd másnap következik a legjobb tízet felvonultató éremverseny. (MTI)